• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit twee kolommen samenvoegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cruffa

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2015
Hoi Excel veteranen, experts en dergelijke.

Ik ben nog een broekie in excel, maar omdat ik het ontzettend leuk vind en via mijn werk er vaak mee in aanraking kom wil ik ontzettend graag er beter in worden.
Nu stuit ik in mijn excel sheet op het volgende probleem en ik weet niet welke formule ik moet maken:

IK heb in kolom B en in kolom H namen staan die ik wil samenvoegen onder elkaar in kolom M, maar alleen als in de kolom naast B en H (C&I) een getal staat.

Als dat iemand lukt zou dat heel fijn zijn!

Mijn volgende vraag is dan nog. Kun je een dubbele VLOOKUP maken voor kolom N. Dus het getal dat in kolom C en I staat achter de naam krijgen die in kolom M staat?

Ik hoop dat jullie het begrijpen. Ik heb een engels-talige excel trouwens

Antwoord op de eerste vraag :

Code:
=ALS(EN(ISGETAL(C1);ISGETAL(I1));B1&H1;"")

of in UK's

=IF(AND(ISNUMBER(C1),ISNUMBER(I1)),B1&H1,"")

Voor de tweede vraag graag een voorbeeldbestand posten.

Laatst bewerkt:
Bedankt Cobbe voor de snelle response.

Enkel is mijn eerste vraag nog niet opgelost:D

Het 'isnumber' in de formule werkt prima, alleen (ik heb het verkeerd omschreven bedenk ik me nu) wil ik graag dat de namen uit Kolom B en kolom H niet samen in een cel komen maar onder elkaar staan.

B4 Piet H4 Kees
B5 Jan
B6 Henk

B14 Leo H14 Dirk

Dat dan in kolom M het volgende komt:

Piet
Jan
Henk
Kees
Leo
Dirk

Voorbeeldbestandje?
Met daarin aangegeven wat je nu wanneer wil.

Een voorbeeld-bestandje graag plaatsen via de paperclip ipv van een uploadbox die wij niet kennen.

De volgende fouten zijn opgetreden: Eredivisie 15-16.xlsx: Uploaden van bestand mislukt.

Krijg deze foutmelding!

ik heb het bestand niet open staan of zoiets

Via deze code wellicht:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
rij = 4
For Each cl In Range("PSV, Vitesse, Ajax, WillemII, AZ, Feyenoord, Heerenveen, Excelsior, Almelo, Twente, Utrecht, Groningen, Pec, Cambuur, Nac, Nec, Eagles, Ado")
 If IsNumeric(cl.Offset(, 1)) And cl.Offset(, 1) > 0 Then Cells(rij, 13) = cl: Cells(rij, 14) = cl.Offset(, 1): rij = rij + 1
Next
End Sub

Nee, werkt niet. Heb ook de regels gekopieerd en alleen de Range aangepast maar dat werkt ook niet. Heb nog nooit echt met Macro's gewerkt

Dan wordt het studeren om dat onder de knie te krijgen.
Is allemaal niet zo moeilijk.

Ik heb toch al al de namen gedefiniëerd en de macro is goed voor Ronde 01.
Wat er met uw bestand aan de hand was weet ik niet maar onmogelijk om de laatst gebruikte cel te bepalen.
Het bestand was ook onnodig groot door een of andere vreemde zaak.

Heb dat nu aangepast.
Zie maar of je nog hulp nodig hebt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan