• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit web - indirect som

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin96

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2021
Beste Exceler's,

Voor de grap probeer ik voor mijn crypto bezittingen wat sommetjes etc te maken in Excel,

Met gegevens ophalen heb ik de tabel van www.coinmarketcap.com opgehaald, om zo mijn huidige aantallen te kijken met de prijs van de koers.
Nu kan je geen simpele som maken aantal * huidige prijs, omdat de 'huidige prijs' een Vlookup is uit een kolom.
dit geeft een #waarde fout.

Hoe kan ik een formule maken met een cel die gegevens ophaalt uit een andere tab (external data)

Bijlagen

• Screenshot_29.png
    Screenshot_29.png
    18,2 KB · Weergaven: 27
Hoe heb je het opgehaald? Niet uit een CSV?

Als je de koersen ophaalt met Power Query en wat bewerkingen erop los laat kun je volgens mij gewoon de tabel gebruiken met een zoeken functie. Zie bijlage voor een getransformeerde tabel met koersen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je de koersen ophaalt met Power Query en wat bewerkingen erop los laat kun je volgens mij gewoon de tabel gebruiken met een zoeken functie. Zie bijlage voor een getransformeerde tabel met koersen.

Gelukt! heel erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan