• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit werkblad per regel in 2de werkblad overzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter JJ-9
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JJ-9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2005
Dames en heren.

Alweer zo'n vraag van een not excel genie.
Maar misschien kunnen jullie we een weg opduwen waar ik verder me kan.
Ik heb reeds vele fora afgezocht, maar echt een hint direct vinden is moeilijk.

werkblad als bijlage (voorbeeld)
werkblad "invoeg" kan bestaan uit 100 kolommen al naar gelang het project is.
werkblad "invoeg" kan bestaan uit 100 tot 500 soms 1000 regels.

vraag in deze is:
Hoe kan ik de gegevens van de regels en ingevulde waardes automatisch in werkblad "A4 per regel" laten voorkomen.

Rekening houden dat met aanpassingen zoals regels of kolommen verwijderen/toevoegen in werkblad "invoeg" mogelijk moet zijn.

Werkblad "A4 per regel" wil ik met een verdere VBA omzetten naar pdf, maar dit is voor later.

Alvast bedankt voor een reactie
gr. John

Bijlagen

Het is mij niet duidelijk wat voor resultaat je wilt hebben.

- Moeten alle rijen in 1 keer worden overgezet?
- Moeten de regels getransponeerd (kolommen naar rijen, rijen naar kolommen) worden?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Roncancio,

Dank je voor snel reageren.
- Ja alle rijen mogen in één keer worden overgezet. (het mag ook synchroon/actief naast het werkblad "invoeg".
- Ja de gegevens zullen getransponeerd moeten worden.

Let wel dat er per rij (de gegevens) op één zeg maar A4 formaat moet komen.
Daar wil ik het A4 werkblad voor gebruiken met nog nader te bepalen opmaak en printbereik.

Als ik maar 10 regels en 20 kolommen zou hebben kan ik dit wel maken met een aantal verwijzingen etc.
Het punt (mijn punt) is dat het werkblad "invoeg" groot kan zijn en dan verwijzingen maken voor 300 a 500 (tot soms 1000) regels met 100 kolommen, dan ben ik nog wel even bezig met handmatige verwijzingen.
Tevens zal het werkblad "invoeg" na tussentijdse aanpassingen (regels en kolommen verwijderen/invoegen) pas definitief zijn, en dan kloppen mijn handmatige verwijzingen niet meer.
En dan gaat alles boven mijn petje...

hoop dat het een beetje duidelijkheid schept. anders hoor ik het graag.
nb gaat ook niet om een kant en klare oplossing, maar een richting waar ik verder mee kan puzzelen.

dank je . John

Begrijp ik het dus goed dat je dus bijvoorbeeld 300 a 500 pagina's kan krijgen met gegevens?
Ik kan mij namelijk ook voorstellen dat je maar 1 bepaalde rij nodig hebt.
Hoe wou je overigens een A4 lezen met zo'n 100 kolommen?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Roncancio,
Elke regel heeft heeft in het grijze gedeelte variabele waarde, naar gelang het project. Aan deze gegevens worden dan weer enkele aantallen ingevuld in de kolommen van de producten. Het kan dus zijn dat er 5 waarden in de productkolom zal worden ingevuld, maar er kunnen 20 productkolommen met waarden worden gebruikt. De kolommen grijs met waarden en tekst moeten per regel de basis worden op de A4 en dan waar een waarde wordt ingevuld onder de kolommen dat alleen deze producten met waarden worden toegevoegd aan de desbetreffende A4 grijze waarden. Ik zal nog eens kijken of ik snel een voorbeeld met verwijzing naar A4 kan maken. Maakt het misschien wat duidelijker.

In de bijlage kort uitgewerkt met verwijzingen in A4 werkblad.
Dit werkt maar is veel werk bij handmatig aanpassen zeker als gegevens in werkblad "invoer" zich uitbreiden.

In A4 werkblad komen nu ook de "nul" aantallen voor die geen betrekking (waarde) hebben op desbetreffende product.
Dus deze horen er niet in thuis.

Bij aanpassingen in werkblad "invoeg", zoals verwijderen van evt. kolommen of regels gaan mijn verwijzingen in het A4 blad natuurlijk op een hoop.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan