costyboy1983
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 nov 2006
Hoi programmeurs,
Ik heb eens een vraagje of volgende te mogelijk is,
In bijlage ziet u een voorbeeld van mijn 2 Excel workbooks.
- kasboek.xlsm
- dagontvangsten.xlsm
Nu,
Ik wens een app in Access DB of VBA script die volgende zaken uitvoert:
-automatisch het dagtotaal van in "dagontvangsten" inplanten in veld dagont bij juiste datum. (Aja, ik werk met engelse office)
Ik had eerst gedacht aan define names. Maar anderzijds moet je elke cel bij elke datum gaan definiëren.
Dan met ='C:\Users\David\Downloads\EXCEL_VB\[dagontvangsten.xlsm]dagontvangsten'!$C$7
Maar ook alweer hier het probleem dat de cel in kasboek nooit dezelfde plaats zal hebben. Zoals u ziet in kasboek kunnen daar heel wat elementen bij komen. Indien er bc is of visa of een factuur betaald uit de kassa...
De eindgebruiker moet eigenlijk een access snelkoppeling maar openen en dan moet access het volgende achter één rij vragen in pop-up forms met touchscreen mogelijkheid (indien op tekstveld geklopt word, toetsenbord en een nummeriek veld, cijferblok)
1. wat is de datum?
2. wat is uw dagtotaal cash?
3. wat is uw dagtotaal bankcontact?
4. wat is uw dagtotaal visa?
5. wat is uw dagtotaal check?
6. wat draag je naar de bank?
7. heb je facturen betaald? zoja, wat is de omschrijving en saldo?
(met lijst mogelijkheid om meerdere facturen in te vullen)
8. dan moet er (*) zoveel euro in uw kassa zitten.
Indien er één van bovenstaande vragen 0 of niet waren ingevuld? Dan mogen ze ook niet in kasboek verschijnen.
en dan aan de hand van die ingevulde gegeven, plant hij die getallen mooi op zijn plaats in beide excel bestanden. Geen nieuwe lijnen (rijen) maken. Want het kan perfect mogelijk zijn dat één van die cellen handmatig al ingevuld waren of zullen zijn...
Waarom niet volledig in access?
Omdat de boekhouder en eindgebruiker nog altijd willen controle kunnen hebben over het geheel in een duidelijke interface in excel!!
reden: geen access op pc van eindgebruiker
aja, mits er geen access op eindgebruiker zijn pc staat, kan een viewer ofzo voldoende zijn? Of andere oplossing?
Misschien grote vraag, maar hopelijk is het daarmee duidelijk genoeg!
Eigenlijk zoek ik dus een oplossing die draait op windows 7.
Het zou helemaal te gek zijn als er een app op de iPhone kan gemaakt worden die bovenstaande uitvoert en dan toestuurt naar de locatie waar die excel bestanden staan en die dan invoert.
Mocht iemand willen dit crieeren of helpen? Dan kun je op een flinke bonus rekenen!!
thx alvast
Ik heb eens een vraagje of volgende te mogelijk is,
In bijlage ziet u een voorbeeld van mijn 2 Excel workbooks.
- kasboek.xlsm
- dagontvangsten.xlsm
Nu,
Ik wens een app in Access DB of VBA script die volgende zaken uitvoert:
-automatisch het dagtotaal van in "dagontvangsten" inplanten in veld dagont bij juiste datum. (Aja, ik werk met engelse office)
Ik had eerst gedacht aan define names. Maar anderzijds moet je elke cel bij elke datum gaan definiëren.
Dan met ='C:\Users\David\Downloads\EXCEL_VB\[dagontvangsten.xlsm]dagontvangsten'!$C$7
Maar ook alweer hier het probleem dat de cel in kasboek nooit dezelfde plaats zal hebben. Zoals u ziet in kasboek kunnen daar heel wat elementen bij komen. Indien er bc is of visa of een factuur betaald uit de kassa...
De eindgebruiker moet eigenlijk een access snelkoppeling maar openen en dan moet access het volgende achter één rij vragen in pop-up forms met touchscreen mogelijkheid (indien op tekstveld geklopt word, toetsenbord en een nummeriek veld, cijferblok)
1. wat is de datum?
2. wat is uw dagtotaal cash?
3. wat is uw dagtotaal bankcontact?
4. wat is uw dagtotaal visa?
5. wat is uw dagtotaal check?
6. wat draag je naar de bank?
7. heb je facturen betaald? zoja, wat is de omschrijving en saldo?
(met lijst mogelijkheid om meerdere facturen in te vullen)
8. dan moet er (*) zoveel euro in uw kassa zitten.
Indien er één van bovenstaande vragen 0 of niet waren ingevuld? Dan mogen ze ook niet in kasboek verschijnen.
en dan aan de hand van die ingevulde gegeven, plant hij die getallen mooi op zijn plaats in beide excel bestanden. Geen nieuwe lijnen (rijen) maken. Want het kan perfect mogelijk zijn dat één van die cellen handmatig al ingevuld waren of zullen zijn...
Waarom niet volledig in access?
Omdat de boekhouder en eindgebruiker nog altijd willen controle kunnen hebben over het geheel in een duidelijke interface in excel!!
reden: geen access op pc van eindgebruiker
aja, mits er geen access op eindgebruiker zijn pc staat, kan een viewer ofzo voldoende zijn? Of andere oplossing?
Misschien grote vraag, maar hopelijk is het daarmee duidelijk genoeg!
Eigenlijk zoek ik dus een oplossing die draait op windows 7.
Het zou helemaal te gek zijn als er een app op de iPhone kan gemaakt worden die bovenstaande uitvoert en dan toestuurt naar de locatie waar die excel bestanden staan en die dan invoert.
Mocht iemand willen dit crieeren of helpen? Dan kun je op een flinke bonus rekenen!!
thx alvast