• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit zichtbare rijen overzetten naar nieuwe werkboek vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

blueberry013

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2011
Hallo!

Ik heb weer een vraagje.
Via Vba kan ik een tabel filteren op weeknummer. Bedoeling is dat ik na filtering de gegevens van de eerste zichtbare rij verwerk in een nieuw werkblad in een nieuw werkboek. Daarna de tweede, derde, vierde, ....
maar alleen de zichtbare rijen natuurlijk...

hoe kan ik dit doen?

Waarschijnlijk kan ik je bij de oplossing van je VBA probleem onvoldoende helpen.

Je krijgt in ieder geval snellere (en betere) antwoorden als de forumleden je probleem niet hoeven na te bouwen.

Plaats een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, en met de aanwezig code.

Dan kunnen de forumleden vanaf hier ook met een oplossing aan de slag.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Aha, ENKEL de gefilterde cellen kopiëren, daar gebruik je SpecialCells(xlCellTypeVisible) voor
Onderstaand voorbeeld is enkel om een idee te geven hoe je ALLE gefilterde rijen kan kopiëren naar een andere worksheet.

Code:
MySourceWS.Range(cell 1, cell 2).SpecialCells(xlCellTypeVisible).Copy MyTargetWS.Range("A2")

En hoe doe ik dat dan als er 5 zichtbare rijen zijn...
Ik zal even schetsen wat er gebeurd...
De eerste zichtbare rij bevat 130 kolommen... daar van moet ik kolom 1, 5, 7, 9, ... in een tabel op een ander werkblad plaatsen (in de eerste rij).
De tweede zichtbare rij vraagt dezelfde bewerking, maar dan op het doelblad in rij 2
De derde .... etc.

blueberry013,

Had het niet handiger geweest als je een voorbeeld hier had geplaatst?
Zet daar dan precies in wat de bedoeling is.

Met Cell1 en Cell 2 van het range object definieer je de volledige tabel, dus bv Cell1 = "A1" en Cell2 = "DZ1000"
maar door het stukje SpecialCells(xlCellTypeVisible) zullen enkel de 5 zichtbare rijen naar blad 2 gekopieerd worden.

Wanneer je enkel kolomen 1 5 7 9 nodig heb, delete dan alle andere.
Just a thought :)

@ EA
Je kan je blauw blijven vragen om een VB aan blueberry013, daar heeft in geen enkel van zijn vragen al op gereageerd.
Daarom doe ik ook de moeite niet meer om een antwoord te geven op 1 van zijn vragen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan