• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uitprinten met macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

rg027

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2005
Beste kenners,

Ik heb een gevuld bereik ( a3: j7562) met in kolom b ongeveer 470 verschillende codes.
Graag zou ik via een macro willen bereiken dat alle gegevens per code worden afgedruktop een apart blad per code. Ik weet dat het met filteren gaat maar daar het bereik zo groot is (en nog zal vergroten) zou ik graag een macro hebben die alles automatisch uitprint. De gefilterde gegevens zouden eerst naar een andere blad dienen gekopieerd te worden(vanaf a4) omdan automatisch uit te printen. Iemand enig idee want ik geraak er niet aan uit?

Alvast dank

Dankje Wigi. Heb deze eens uitgetest. Maakt dus voor elke code ( zijn er 470 ) een blad en zet de gegevens die bij elke code horen. Heb je enig idee hoe ik dan deze aangemaakte bladen ook kan verwijderen via een macro?

rg027,

Met de zoekfunctie van Helpmij "Doorzoek dit forum", die mag je ook gerust gebruiken.

Kijk hier voor de gevraagde macro.

Je kan een lus maken door elk van de tabbladen (zie bovenstaande code).

Vervolgens test je of de Index van het blad strikt groter is dan 1, in de veronderstelling dat alle bladen na het eerste blad verwijderd mogen worden.

Of je test op een bepaald woord in de tabbladnaam, of je test op een cel/cellen.

Of je slaat het eerste blad op als een nieuw bestand, en verwijdert het originele bestand met de 471 (!) tabbladen.

Mogelijkheden legio.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan