Abyss
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 jul 2005
Ik heb in Access 2 tabelen met gegevens
Nu zijn er van sommige gegevens updates of aanvullingen beschikbaar.
Hoe krijg ik deze min of meer automatisch bijgewerkt.
Ik heb dus de hoofd tabel “Tabel 1”en een tabel met aanvullingen dan wel updates “Tabel 2”.
De betreffende kolom “gegevens 1” bevat het materiaal weer het om gaat
Tabel1
Object 1 uit tabel 1 heeft een resultaat van R. De code die er achter staat is een code die bij Object 1 hoort Tabel 1 is dus de vaste die up-to-date moet worden.
Tabel 2 bevat eigenlijk alleen de aanvulling en de code. De code komt overeen met de code uit tabel 1.
De gegevens die in deze tabel staan moeten dus in tabel 1 gezet worden.
Tabel 2
Bekijk bijlage voorbeeldje.zip
In dit geval zou het resultaat uit tabel 1 bij Object 1 “R”vervangen moeten worden door het resultaat wat in tabel 2 bijwerk staat “V”
Oject 3 heeft nog geen resultaat, maar in tabel 2 is er inmiddels wel 1 beschikbaar deze moet dan ook in tabel 1 in kolom Resultaat bij Object 3 worden bijgeschreven
Hoe kan ik dit bewerkstelligen
Nu zijn er van sommige gegevens updates of aanvullingen beschikbaar.
Hoe krijg ik deze min of meer automatisch bijgewerkt.
Ik heb dus de hoofd tabel “Tabel 1”en een tabel met aanvullingen dan wel updates “Tabel 2”.
De betreffende kolom “gegevens 1” bevat het materiaal weer het om gaat
Tabel1
Object 1 uit tabel 1 heeft een resultaat van R. De code die er achter staat is een code die bij Object 1 hoort Tabel 1 is dus de vaste die up-to-date moet worden.
Tabel 2 bevat eigenlijk alleen de aanvulling en de code. De code komt overeen met de code uit tabel 1.
De gegevens die in deze tabel staan moeten dus in tabel 1 gezet worden.
Tabel 2
Bekijk bijlage voorbeeldje.zip
In dit geval zou het resultaat uit tabel 1 bij Object 1 “R”vervangen moeten worden door het resultaat wat in tabel 2 bijwerk staat “V”
Oject 3 heeft nog geen resultaat, maar in tabel 2 is er inmiddels wel 1 beschikbaar deze moet dan ook in tabel 1 in kolom Resultaat bij Object 3 worden bijgeschreven
Hoe kan ik dit bewerkstelligen