Gegevens userform opslaan in ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloemenman

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2012
Beste helpers,

Ik heb, met behulp van dit forum, een userform gemaakt voor urenregistratie. Het werkt prima. Alleen wil ik dat de gegevens worden opgeslagen in een bestand per maand. Het liefst wil ik bij "datum" een keuzelijst waaruit een datum gekozen kan worden (hierbij is het handig dat de eerste datum die getoond wordt de datum van de dag is). Wanneer op "uren opslaan" wordt gedrukt worden de ingevulde gegevens opgeslagen in de maand die gekozen is. Als er voor deze maand nog geen bestand is wordt deze automatisch aangemaakt. In de map per maand worden alle werknemers weergeven die die maand uren hebben ingevuld.
Is dit mogelijk? Ik ben nog een beginneling in de userform. Misschien kan iemand de code aanpassen?
(klik op de userform op het balkje bovenin het grijze vlak om de userform te verbergen)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag bloemenman !

Er zijn blijkbaar nog geen reacties op je vraag gekomen.
Ik wil je best helpen, maar dan moet ik eerst weten of je vraag nog actueel is?

Grtz,
MDN111.

Hallo MDN111

Mijn vraag is zeker nog actueel.
Als je me kan helpen, graag!

Nogmaals dag bloemenman !

Kijk eens naar de bijlage. Jouw code van de Userform bevat enkele wijzigingen en er is een nieuwe module toegevoegd. De datum-invoer is gewijzigd naar een combobox, zodat de gebruiker een datum kan selecteren. Er staat de nodige commentaar bij de code, zodat je die vrij gemakkelijk kan aanpassen naar jouw persoonlijke behoeften.

Grtz,
MDN111.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Goede avond MDN111,

vriendelijk bedankt voor de hulp! Het ziet er voor mij heel indrukwekkend uit. Ben er super blij mee! Ik heb even tijd nodig om alles goed te bekijken. Ik laat snel van me horen. Nogmaals alvast heel veel dank.

Grtz,
Bloemenman

Is het mogelijk om de gegevens niet in het bestand zelf op te slaan maar altijd alleen maar in het bestand van de juiste maand?
Is er een oplossing voor de fout die optreed wanneer filiaal 7 wordt ingevuld?
kan er voor het invullen van de tijd een keuzelijst worden gebruikt waarvan de tijd steeds met minuten wordt opgehoogd? Dit om te voorkomen dat er fouten worden gemaakt bij het invullen van de juiste tijd.

Het werkt verder echt super en is precies wat ik bedoel!

Goede avond MDN111,

vriendelijk bedankt voor de hulp! Het ziet er voor mij heel indrukwekkend uit. Ben er super blij mee! Ik heb even tijd nodig om alles goed te bekijken. Ik laat snel van me horen. Nogmaals alvast heel veel dank.

Grtz,
Bloemenman

Laatst bewerkt:
Dag bloemenman !

Is het mogelijk om de gegevens niet in het bestand zelf op te slaan maar altijd alleen maar in het bestand van de juiste maand?
De code om de gegevens op te slaan in worksheets in het bestand heb jij zelf geschreven in de code van de userform. Wat belet je om die specifieke code te verwijderen? :confused:

Is er een oplossing voor de fout die optreed wanneer filiaal 7 wordt ingevuld?
In de code van de userform staat toch al aangegeven wat er fout is :rolleyes:. Zie naar de betreffende commentaren.

kan er voor het invullen van de tijd een keuzelijst worden gebruikt waarvan de tijd steeds met minuten wordt opgehoogd?
Wat is de maximum en minimum tijdsduur, en hoeveel is het interval? Als je de tijdsduur met een minuut wil verhogen in een keuzelijst geeft dat al 60 keuze-opties per uur :confused:

Grtz,
MDN111.

Dag bloemenman !

De code om de gegevens op te slaan in worksheets in het bestand heb jij zelf geschreven in de code van de userform. Wat belet je om die specifieke code te verwijderen? :confused:

In de code van de userform staat toch al aangegeven wat er fout is :rolleyes:. Zie naar de betreffende commentaren.

Wat is de maximum en minimum tijdsduur, en hoeveel is het interval? Als je de tijdsduur met een minuut wil verhogen in een keuzelijst geeft dat al 60 keuze-opties per uur :confused:

Grtz,
MDN111.

Hallo MDN111

Das eigenlijk logisch wat betreft het opslaan. Bedankt

Wat betreft de foutmelding weet ik eigenlijk zelf niet hoe ik dat moet oplossen (nog te weinig ervaring)

de in te vullen tijd moet vanaf 7:00 uur tot en met 21:00 zijn, met intervallen van 15 minuten.

Grtz.
Bloemenman

Laatst bewerkt:
Nogmaals Dag bloemenman !

Het aanpassen van de code gaat dus wel lukken. Mochten er vragen zijn, laat maar weten. Analyseer zowel de code in de Module "SaveToFile" als de code van de Userform "frmUrenregistratie". Ik heb getracht zoveel mogelijk commentaar toe te voegen. Zo is er bijvoorbeeld een regel "Application.DisplayAlerts = False" die nooit zal uitgevoerd worden omdat er daarvoor een "Application.Quit" staat. Dat staat in een commentaar ernaast.

De oorzaak van de foutmelding staat ook in een commentaar. Als ik je code zie wil je dat er geen pauzes in rekening gebracht worden als het filiaalnummer gelijk is aan 7. Om dat te verkrijgen wil je de waarde van de CheckBoxen op "False" zetten, maar er staat "Falls" in plaats van "False". Waarschijnlijk een tikfout.

Voor wat betreft de begin- en eindtijden, zie nieuwe bijlage.

Grtz,
MDN111.

Bijlagen

Wouw!
Fout gecorrigeerd, het werkt!
Tijden invullen werkt perfect.
Code aangepast, werkt perfect.

Bedankt voor de goede hulp en de vele tips. Duurde effe voordat ik het begreep )ben nog maar pas bezig met de userform)

Ik ben echt super blij met de hulp!
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan