• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens vaildatie onzichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Developer

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2013
Goede dag allemaal,

Ik heb een probleem in een worksheet waar ik mee bezig ben.
Ik stel in mijn worksheet op cel c3, een vraag, hier dien je dan op te antwoorden middels een keuze uit een cel met gegevens validatie in cel g3. Afhankelijk van de keuze die gemaskt wordt komt er in cel J3 weer een nieuwe vraag te voorschijn. Hier moet je dan weer middels een keuze menuutje door gegevensvalidatie op antwoorden in M3.

Tot zover geen probleem.

Echter als ik nou in G3 een keuze invoer waarbij er geen 2e vraagbhoeft te verscijnen in J3 ,Dan is het dus een koud kunstje om die 2e vraag niet weer te laten geven, echter de antwoorden op die 2e vraag in M3 blijven helaas dan wel gewoon zichtbaar.

Hoe kan ik nou, afhankelijk van het gekozen antwoord in G3 de gegevens validatie in M3 al dan niet zichtbaar laten worden. ??

Dank voor jullie feedback

Developer

als het antwoord in G3 geen 2e vraag noodzaakt dan : (en/of)
- zou je met voorwaardelijke opmaak de tekstkleur van J3 en M3 onzichtbaar kunnen maken.
- in VBA met een change-event M3 kunnen leegmaken

Cow18,

ik zal de eerste vraagstelling veranderen. Denk dat dat de makkelijkste oplossing is.

Dank je voor je feedback

Developer

Hoi Developer,

Tussen de bedrijven door tijd om te reageren.

In dit soort gevallen is het eenvoudiger om rijen te voorschijn te laten komen of juist verborgen te houden.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Range("G3") = "J" Then Rows("8:10").RowHeight = 12.75 Else Rows("8:10").RowHeight = 0
End Sub

Jeroen
(p.s. voor de 1e keer verdwijnen eerst een 'foute' invoer in G3 invoeren)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan