• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens validatie met data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Ik probeer mijzelf heel goed Excel aan te leren en volg nu via Lynda.com allerlei 'lessen'.

Ik wil graag via Gegevensvalidatie - Aangepast een formule intypen voor data. Nu weet ik dat er een standaard optie is voor data na of tussen een bepaalde datum, maar soms wil je dingen combineren en dan kan dat beter via die Aangepast optie. En ik wil ook gewoon de formules zelf begrijpen. Dat lukt mij dus niet.

Zo wil ik bijv. via die gegevensvalidatie een formule om aan te geven dat in kolom A alleen data mag komen tussen 1-1-2015 en 31-12-2015. Ik vul in:
=EN(A1>=DATUM(2015,1,1);A1<=DATUM(2015,12,31).

Maar ik krijg dan de foutmelding zoals hier beschreven en als ik het anders doe en geen foutmelding krijg, dan maakt het niet uit wat ik aan data intyp, ik krijg altijd de melding dat het niet voldoet aan de gegevensvalidatie.

Ook als ik het op andere manieren probeer/versimpel doet ie 't niet, bijv.
=A1>=DATUM(2015,1,1)
en heb ook geprobeerd de datum anders te doen bv met streepjes of van maand, dag, jaar etc.

Kan iemand me helpen?

Je mist een haakje sluiten en je gebruikt , en ;. Afhankelijk van jouw versie moet je of , of ; gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan