• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens validatie met overzicht meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers,

Op het werkblad “org” zou ik graag in kolom C gegevensvalidatie willen toepassen op basis van de gegevens op werkblad “nawgeg”

Daarbij zou ik graag de kolommen A t/m G in het overzicht willen zien en dan de waarde uit kolom A overnemen

Met “normale” gegevensvalidatie lukt mij dit niet.

Ik he wel iets gevonden met een combo box maar dat is mijn inziens slecht voor 1cel. Werkblad “nawgeg” A7

Hoe zou ik dit toch kunnen verwezenlijken?

Friend

Bijlagen

Ik weet niet of je dit bedoelt. Indien je het niet bedoelt vergt het denk ik wat extra uitleg en wat gewenste waarden in je bestand.

Bijlagen

JVeer,

Hartelijk dank voor je reactie:thumb:

Voor mijn idee doet dit niet helemaal wat ik voor ogen heb.

Ter verduidelijking (ook aangepast in de bijlage) :

Ik zou in kolom C graag gegevensvalidatie willen toepassen op : nawgeg! Kolom A
op zich geen probleem. Alleen wat dan zichtbaar is zijn de codes zonder de naam. Zoals bv: 1000

Daarom zou ik graag met de gegevensvalidatie niet alleen kolom A willen zien maar ook de andere kolommen
dus eigenlijk A t/m G.

Zoals: 1000 Dhr. K. de Groot
2000 Mevr. K. Groot

Ik weet nl wel de namen maar niet de codes

Vervolgens haal ik dan in kolom A de combinatie van Tit Vl Tv Achternaam op

op het werkblad nawgeg lukt het om die weergave wel te krijgen via een combobox en te kiezen waarop er vervolgens bv 1000 staat
alleen hoe krijg ik dit voor kolom C op werkblad org?

Friend

Bijlagen

Emields,

Hartelijk dank voor je reactie:thumb:

Dat is inderdaad een goed idee.

Met jouw stuk code gaat het helemaal lukken om de gezochte waarde weg te schrijven naar de eerst volgende lege regel/cel.

Ga ik verder uitwerken, gaat werken :)

Thanks,

Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan