• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens validatie (probleem met lijst selecteren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

daanblaauwgeers

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Goedemiddag,

Ik wil een drop down lijst maken, waarbij de lijst op een ander werkblad staat.
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik werk met Excel 2003 en ik krijg wisselende meldingen en snap niet goed wat ik fout doe:

u mag geen verwijzingen naar andere werkbladen of werkmappen gebruiken voor gegevensvalidatie criteria

of

er is geen bereik gevonden met de naam die u hebt opgegeven.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Mvg,

Daan

Die foutmelding klopt.
Dit probleem is al vaak aan de orde geweest hier.
Als je verwijst naar een bereik op een ander blad, dan moet je dat bereik een naam geven.

Hoi zapatr, bedankt voor je reactie!!

hoe doe ik dit? Of kan ik dit ergens op het forum vinden? Ik heb het via de zoekfunctie nog niet kunnen vinden..

Mvg Daan

hoe doe ik dit?
1. Een bereik een naam geven: selecteer het gewenste bereik, typ in het naamvak (juist boven de kolomletter A) de gewenste naam, en druk op Enter.
2. Validatie instellen: Selecteer de cel waarin het keuzemenu moet komen, kies in het menu (van Excelversies t/m 2003): Data - Valideren, kies onder "Toestaan": Lijst, en typ bij "Gegeven": =Mijnnaam (als Mijnnaam de naam is die je aan het bereik hebt gegeven).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan