Gegevens van 2 pc's wegschrijven naar externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

lex11

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2012
Hallo,

Ik heb twee pc's, besturingssysteem windows 7 waar gedeelde en aparte bestanden op staan.
Hoe bewaar ik deze op een externe harde schijf.
Ik maak twee nieuwe bestanden; pc 1 en pc 2 op de harde schijf en nu ....
Graag snel advies!
Alvast dank!

Sorry, maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt (zal wel aan mij liggen ;) ). Wil je alles van beide pc's in 1 bestand opslaan? Of per pc 1 bestand?

Ik moet op de externe schijf de inhoud apart zien van de 2 pc's, dus elke pc apart.

Je hebt de bestanden dus al op de externe harde schijf staan? Dan kan je toch de harde schijf twee keer openen en dan de vensters naast elkaar zetten? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Nee heb nog niets op de externe harde schijf staan.
Vraag : ik heb op twee aparte vaste pc' waar gedeelde en aparte bestanden staan.
Deze zou ik willen wegschrijven naar een externe harde schijf met een overzicht per pc.
Ik heb in externe harde schijf twee nieuwe bestanden gemaakt; pc 1 en pc 2 en nu ....
Ik wil wekelijks een back-up maken, sluit mijn pc's 's avonds af.
Graag snel advies!
Alvast dank!

Tsja, als je van 2 pc's bestanden automatisch op 1 harde schijf wil zetten is er maar 1 mogelijkheid: een netwerk-HDD... Er zijn routers die de mogelijkheid hebben om een harde schijf erop aan te sluiten, maar het probleem wordt dan weer dat de harde schijf continu aan staat (en dus continu stroom verbruikt en, het zij weinig, verslijt). Een andere mogelijkheid is dan om de harde schijf op 1 pc aan te sluiten en die dan te delen via het netwerk, zodat je 's avonds vanaf beide pc's backups kan maken.
Voor een programma moet ik even zoeken.

Ik hoop dat je hiermee genoeg informatie hebt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan