• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens van ander tab blad ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Ik zou graag uit het tab blad uren bepaalde gegevens overbrengen naar het tab blad totaal.

Van tab blad uren moeten de gegevens van kolom a,b en f automatische te komen staan in tab blad totaal.
Dit in de kolomen a,b,c en d,e,f.(tab blad totaal).

Als er in kolom B geen naam staat in tab blad uren moeten deze gegevens niet op het tab blad totaal komen daar moeten enkel de rijen komen waar namen staan vermeld.
De lege cellen kunnen in de toekomst wel gevuld worden omdat er regelmatig iemand afvalt en iemand nieuw in de plaats komt of gewoon iemand extra bij komt.

In het tab blad totaal zouden de namen ook op alfabetische volgorden moeten komen.
En het zou op 1 pagina moeten kunnen worden afgedrukt.(tabblad totaal)

Hoe begin ik hier aan ?:o

Bekijk bijlage werkuren.xlsx

Laatst bewerkt:
Hoi Davy,

Ik weet niet of ik je kan helpen aangezien ik nog niet echt thuis ben in VBA, maar ik heb wel een vraag.

Was is je doel van het bestand? Want ik snap de opzet niet helemaal. Wil je nu per dag de uren bijhouden? Dat is toch niet praktisch of zie ik dat verkeerd? (Kan zijn dat ik wat over het hoofd zie..)

Ik wacht je reactie even af.

gr Jos

Ik zou graag uit het tab blad uren bepaalde gegevens overbrengen naar het tab blad totaal.

Van tab blad uren moeten de gegevens van kolom a,b en f automatische te komen staan in tab blad totaal.

Als er in kolom B geen naam staat in tab blad uren moeten deze gegevens niet op het tab blad totaal komen daar moeten enkel de rijen komen waar namen staan vermeld.
De lege cellen kunnen in de toekomst wel gevuld worden omdat er regelmatig iemand afvalt en iemand nieuw in de plaats komt of gewoon iemand extra bij komt.

In het tab blad totaal zouden de namen ook op alfabetische volgorden moeten komen.

Bekijk bijlage 122325

Hoi Davy,

Ik weet niet of ik je kan helpen aangezien ik nog niet echt thuis ben in VBA, maar ik heb wel een vraag.

Was is je doel van het bestand? Want ik snap de opzet niet helemaal. Wil je nu per dag de uren bijhouden? Dat is toch niet praktisch of zie ik dat verkeerd? (Kan zijn dat ik wat over het hoofd zie..)

Ik wacht je reactie even af.

gr Jos

He jos,

Het is inderdaan de bedoeling dat we de uren per dag ingeven.
Wij moeten de uren doorgeven aan de personeels dienst die ze dan ingeeft in een loon programma.

Nu doen we dat door de uren in het hoofd uit te rekenen en die op een lijst te zetten met al de namen erop en die lijst gaat dan naar de personeels dienst.
Maar hier gebeuren regelmatig wat foutjes mee daarom wil ik zo een bestandje maken.
En dat moet perdag.;)

Ok, dat is duidelijk.

Ik zal kijken of ik wat voor je kan betekenen. Alleen vraag ik me af waarom je een apart tabblad wil met totalen als je toch per dag gaat aanleveren. Je kun een filter gebruiken om per ploeg te sorteren etc. Hebben jullie ook vaste diensten? Bijv. Ploeg PT A werkt altijd van 12:00 tot 20:00?

:thumb:

He jos,

Wij moeten de uren doorgeven aan de personeels dienst die ze dan ingeeft in een loon programma.

Nu doen we dat door de uren in het hoofd uit te rekenen en die op een lijst te zetten met al de namen erop en die lijst gaat dan naar de personeels dienst.
Maar hier gebeuren regelmatig wat foutjes mee daarom wil ik zo een bestandje maken.
En dat moet perdag.;)

Jos,

Ja we hebben vaste ploegen.
pt a werkt van 18 - 22 u en op vrijdag werken deze langer
6 werken van 00 u tem 06 u met eventueel overuren
fl n werken van 22 u tem 6 u met eventueel overuren
fl a werken van 18 u tem 2 uur met overuren.

Wil het op een appart tab blad omdat daar dan niet al de gegevens op staan.
Dan kan er ook geen verwaring gebeuren bij het overnemen op de personeels dienst want dan staat er maar 1 vakje met uren op.

Ok, dat is duidelijk.

Ik zal kijken of ik wat voor je kan betekenen. Alleen vraag ik me af waarom je een apart tabblad wil met totalen als je toch per dag gaat aanleveren. Je kun een filter gebruiken om per ploeg te sorteren etc. Hebben jullie ook vaste diensten? Bijv. Ploeg PT A werkt altijd van 12:00 tot 20:00?

:thumb:

Davi,

Ik heb wat in elkaar gezet, alleen weet ik niet of dit is wat je zoek.

Ik heb een tabblad Lijsten gemaakt. Daar kun je de namen met de werknemers etc invullen zodat je dat maar één keer hoeft te doen. Kijk maar even hoe dat in elkaar zit. Misschien ken je het principe, zo niet dan hoor ik het wel.

Ik heb namelijk gebruik gemaakt van een draaitabel om een lijst met totalen
te fabriceren. Je hoeft alleen maar de draaitabel te verversen en dan wordt
de lijst bijgewerkt met de gegevens die je invoert in het tabblad uren.

Ik ben niet zo kundig met VBA dus op een andere manier een lijst fabriceren lukt me niet. Misschien dat een andere helpmij-gebruiker je hierbij kan helpen als dit niet is wat je zoekt.

HIER HET BESTAND >>> Bekijk bijlage werkuren.rar <<<

He jos,

En dat moet perdag.;)

Davi,

Ik heb wat in elkaar gezet, alleen weet ik niet of dit is wat je zoek.

Ik heb een tabblad Lijsten gemaakt. Daar kun je de namen met de werknemers etc invullen zodat je dat maar één keer hoeft te doen. Kijk maar even hoe dat in elkaar zit. Misschien ken je het principe, zo niet dan hoor ik het wel.

Ik heb namelijk gebruik gemaakt van een draaitabel om een lijst met totalen
te fabriceren. Je hoeft alleen maar de draaitabel te verversen en dan wordt
de lijst bijgewerkt met de gegevens die je invoert in het tabblad uren.

Ik ben niet zo kundig met VBA dus op een andere manier een lijst fabriceren lukt me niet. Misschien dat een andere helpmij-gebruiker je hierbij kan helpen als dit niet is wat je zoekt.

HIER HET BESTAND >>> Bekijk bijlage 122395 <<<

Dit is niet echt wat ik zoek .:o
Het begin en eind uur moet ik al op de minuut moeten kunnen ingeven en dat is in u vb bestand al niet meer moggelijk.

Het zou ook in het tab blad totaal moeten verdeeld worden zoals in mijn vb. in 2 kolommen.
zodat we het zo ook kunnen afdrukken.

Zou eigenlijk een a 4 pagina moeten worden afgedrukt met 6 kolommen
1ste ploeg
2de naam
3de min pauze (kolom f)
4de ploeg
5de naam
6 de pauze (kolom f)

En in het tablad uren zouden ze moeten staan per ploeg op alfabeth dit omdat de tikkaarten ook per ploeg bij elkaar zitten.
En in tab blad totaal zouden de namen gewoon allemaal op alfabeth moeten staan zonder naar de ploegen te kijken.

Bekijk bijlage 122325

Welke gegevens moeten waar komen te staan.
Want op tabblad totaal heb je 2x dezelfde opbouw van de kolommen.

Wat moet er in A2 - B2 - C2 komen?
En dan ook voor D2-E2-F2?

Ik heb een draaitabel van je tabblad totaal gemaakt.
In de draaitabel de lege velden (naam) uitgevinkt.
Als je nu op het totaal aantal uren klikt, krijg je een overzicht van alle personen te zien (nieuw tabblad dat opent).

Bijlagen

Welke gegevens moeten waar komen te staan.
Want op tabblad totaal heb je 2x dezelfde opbouw van de kolommen.

Wat moet er in A2 - B2 - C2 komen?
En dan ook voor D2-E2-F2?

Ik heb een draaitabel van je tabblad totaal gemaakt.
In de draaitabel de lege velden (naam) uitgevinkt.
Als je nu op het totaal aantal uren klikt, krijg je een overzicht van alle personen te zien (nieuw tabblad dat opent).

Heb het tab blad totaal aangevuld met de gegevens die nu bij tab blad uren staan.
In de cellen A2 - B2-C2 daar heb ben ik begonnen met de gevevens te zetten.
Dit moet gewoon naar benede verder gaan en als de rijen a,b en c vol zijn gewoon verder gaan in de rijen d,e en f.
Zodat al de gegevens mooi op 1 A4 formaat kan worden afgedrukt.

Normaal zou dat vol komen met namen heb er nu maar een paar namen als voorbeeld instaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan