gegevens van andere site importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swage001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2011
Hoe maak je een koppeling met een andere site, met de bedoeling dat gegevens ( data of tabellen) uit en andere site in mijn eigen site geintegreerd worden.

Vanaf jouw server contact zoeken met de server waarop de database staat van die andere site
en dan op de database inloggen.

Omdat je de eigenaar van die andere site goed kent
en omdat je geen verkeerde bedoelingen hebt,
beschik je natuurlijk over de inlog-gegevens van die andere database.

hoe nu verder

beste Tecsman, bedankt voor je reactie. Duidelijk antwoord hoe je contact legt met andere site. Mijn vervolgvraag is hoe ( welke opdracht moet ik invoeren, lees HTMLcode) en waar doe ik dat op mijn site met behulp van Dreamweaver?

Ik ben helemaal niet bekend met Dreamweaver. dus ik weet niet of je het volgende uberhaupt kunt doen met DW.

De meest gebruikte database achter websites is MySQL.
Om verbinding te maken met een MySQL database gebruik je een stukje PHP-code.
mysql-tutorials/connect-to-mysql-database

Je voert een SQL-query uit op de database,
die levert gegevens op
en die gegevens geef je weer op het beeldscherm.

Tot zover allemaal technisch te realiseren met PHP.

Bedankt voor de uitleg bij het gebruik van PHP, helaas heb ik daar geen kennis van. Hopelijk is er in dit forum iemand die mij verder kan helpen met de oplossing in Dreamweaver.

Hoi Swage001,
Of je nu Dreamweaver gebruikt of een andere webeditor of Kladblok om je pagina's mee te maken:
  • Als je een database wilt benaderen heb je binnen je html-code altijd een stukje php-code nodig (en inlog-gebruikersnaam + wachtwoord + database-gebruikersrechten van de site waarvandaan je wilt/mag aftappen). Of i.p.v. php een ander server-side script.
  • Daaraan kan je niet ontsnappen, want een database wordt altijd op een server gerund met speciale instructiecode (afhankelijk van type database).
Over het inbakken via Dreamweaver vond ik deze pagina:
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan