Gegevens van ATA naar SATA overzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vandalizer

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2004
Hoi
Heb net een splinter nieuwe PC gekocht met een sata HD. In mijn oude PC zat nog een ATA. Nu wilde ik eigelijk hem er bij zetten in m'n nieuwe PC. Maar de aansluitingen zijn anders.
1. Is dit mogelijk?
2. Zo nee. Hoe krijg ik mijn gegevens van mijn ata naar mijn nieuwe sata HD.

Alvast vr. bedankt.
Gr. Ed

Dat kan alleen als de chipsetdrivers hetzelfde zijn.

Als de SATA drivers op de gebruikte windows installatie zijn geïnstalleerd, zou je beide schijven in een andere PC erbij kunnen hangen, moet die natuurlijk wel een SATA aansluiting hebben, de nieuwe schijf naar believen indelen, de primaire partitie aktief maken, let op, daarna de C: ook weer terug aktief zetten, alle bestanden overzetten, en de SATA schijf terug plaatsen, en draaien maar.

Wel alles in de mapopties zo zetten, dat je alles kunt zien, en de beveiligen ook zo zetten, dat je alles kunt kopieëren.

Ook kun je het tooltje van de schijffabrikant gebruiken, daar zit meestal ook een optie in om het te klonen, en niet te vergeten, ghost software.

Das jammer. mijn nieuwe PC heeft alleen maar sata aansluitingen. Mijn andere PC niet.:confused:

Is een externe HD met USB aansluiting niet een oplossing? (moet ik er wel eentje regelen)

Laatst bewerkt door een moderator:
Indien het niet dezelfde chipset is, en ook geen drivers voor die sata, lukt het toch bijna niet.
Alleen op deze wijze.

Dan wordt het opnieuw installeren, en de benodigde bestanden kopieëren met de IDE later erbij.

heb je je dvd/cdspeler niet op een ide aansluiting zitten?
Dan kan je daar toch tijdelijk die hd aanhangen.

Ik heb denk ik een oplossing gevonden.
Er zijn adapters te koop om sata ata en ide dvdroms en HD's op aan te sluiten en vervolgens met een USB aan te sluiten aan je computer. Zijn rond de 20 euro.
Nu is aan mij de vraag is de informatie op die oude HD mij 20 euro waard?

Als er nog andere ideeen zijn graag,
zo niet, bedankt voor de suggesties.

persoonlijk zou ik een kaartje kopen pci to ata
heb je de mogelijkeheden om er nog meer hd/dvd op aan te sluiten

usb is echter traag vind ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan