• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens van cellen uit verschillende tabbladen halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MattJensen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jun 2010
Hallo,

ik zit met een probleem in mijn bestandje. Ik heb verschillende tabbladen waar telkens dezelfde cel (bv AM134) moet gehaald worden naar het controle tabblad om daar in een soort tabel te stoppen. Ik zal mij even verder verklaren.
A B C
NR NAAM CEL
54 1) ='1'!$AM$134 ='1'!$AR$134
55 2) ='2'!$AM$134 ='2'!$AR$134
56 3) ='3'!$AM$134 ='3'!$AR$134

Zoals in voorbeeld hierboven is te zien dat ik dus uit tabbladen 1,2 en 3 bepaalde cellen nodig heb.
Ik heb mijn tabbladen 1,2,.... genoemd. Is het mogelijk om een functie in te voegen tussen de ' ' ?
Hierdoor zou ik dan doormiddel van de functie uitbreiden x-aantal cellen kunnen definieren in 1 keer door te slepen.
Nu moet ik namelijk elke keer de 1 veranderden door 2,3,4...(na het slepen) waardoor dit eindeloos werk is bij 25 tabbladen.

Alvast bedankt!

Beste MattJensen ;)

Zet de volgende formule in cel A54 van het 1ste tabblad:

Code:
=INDIRECT("'"&RIJ()-53&"'!"&ADRES(134;39;;;))=INDIRECT("'"&RIJ()-53&"'!"&ADRES(134;44;;;))

En sleep deze door naar beneden.

Groetjes Danny. :thumb:

Bedankt,

Exact wat ik vroeg!!

Dit bespaart mij een hoop werk!

Groetjes,

Matt

Kan je eens uitleggen hoe die formule werkt? Wat deze precies doet?

Bedankt

Beste Thg ;)

Deze formule kijkt na of ='1'!$AM$134 ='1'!$AR$134 gelijk zijn aan elkaar, resultaat is dan WAAR of ONWAAR.

Code:
=INDIRECT("'"&RIJ()-53&"'!"&ADRES(134;39;;;))=INDIRECT("'"&RIJ()-53&"'!"&ADRES(134;44;;;))

INDIRECT is een verwijzing naar een cel.
"'" = '
RIJ()-53 = 1 Aangezien de formule begint in cel A54

"'!" = '!

Dus we hebben al ='1'! (dit is een verwijzing naar tabblad 1)

Nu het ADRES nog (134;39;;; ) =
134 is de Rij
39 is de kolom of AM

In totaal is dit dan ='1'!AM134.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan