Gegevens van een ingesloten Excel-bestand in het Word gedeelte gebruiken...(kopiëren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allrenbo

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2015
Berichten
6
Hallo,

ik heb een offerte van 3 pagina's in Word
Op de 4de pagina heb ik een lang berekeningsblad uit Excel ingesloten.

Hoe kan ik het resultaat van één cel uit mijn Excel-blad kopiëren in mijn Word-gedeelte (dat mag gerust als tekst)?

Alvast bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groeten
 
Je kunt de cel kopiëren en als Koppeling plakken met Plakken Speciaal.
 
Thx Octafish,

dat lukt me inderdaad wel, maar het zou automatisch moeten gebeuren.
Als het berekeningsblad wordt aangepast moet het totaal bedrag in de offerte ook onderhevig zijn hieraan...
Net zoals dat het geval zou zijn wanneer alles in Excel zou gemaakt zijn, en het resultaat van één cel klakkeloos in een ander kan worden gebruikt.
Helaas is het voor die ene cel niet doenbaar alles in Excel om te zetten, Word is er veel handiger voor... te veel tekst en list-items die ingevoegd worden...
 
Als het berekeningsblad wordt aangepast moet het totaal bedrag in de offerte ook onderhevig zijn hieraan...
Dat ís het ook, als je koppelt. Dat doe je dan blijkbaar toch niet goed. Hou wel in het achterhoofd dat Word nooit automatisch velden ververst, dan kan het namelijk niet. Het is geen Excel, waar je dat aan of uit kunt zetten. Word velden (want dat heb je dan) worden bijgewerkt zodra je het document opent of afdrukt (afdrukweergave werkt hierbij ook als zodanig). Of, als je tussentijds de nieuwe waarden wilt zien, kun je met <Ctrl>+<a>, <F9> alles selecteren en bijwerken.
Maar verder gaat Word niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan