• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens van een werkblad in een userform schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste VenA

En met de lege rijen bedoel je zeker de tbl Patiënten en tblMeds?
Hoe doe je dat dan met nieuwe patiënten en medicijnen?

mvg,
Lili

trial and error is ervoor uitgevonden.:)

Probeer een beetje het doel van dit forum voor ogen te houden. Je hebt een specifieke vraag. Daar krijg je antwoord op of een denkrichting voor. Als je voor ieder detail een uitleg wilt, dan zal je nog wat meer zelfstudie moeten doen. (als ik het ga uitleggen dan begrijpt er toch niemand wat van):d

Beste VenA

Ik begrijp dat dit hier geen free solutioncenter is en dat zoeken erbij hoort.
Maar op een bepaald moment kan je zoeken en blijven zoeken om alles nog meer door aalput te gooien met als resultaat ... je maakt er gewoon een groter zooitje van.

Zoals je zelf stipuleert in je hoofding... je kan het paard wel te water brengen, maar als het paard het water niet ziet maar wel wil drinken zal het paard het ook opgeven om te drinken.

Nu ik zoek wel verder en hoop maar om een oplossing te vinden.

Toch vriendelijk bedankt voor de richting aan te geven.

Mvg,

Lili

Hoe doe je dat dan met nieuwe patiënten en medicijnen?

Als je nieuwe gegevens toevoegt op de eerste vrije regel onder een tabel, wordt de betreffende regel automatisch onderdeel van de tabel.

En wat VenA bedoelt te zeggen (denk ik), is dat je de betreffende tabellen kunt ontdoen van de lege regels en kunt proberen wat er gebeurt als je nieuwe gegevens toevoegt

Gebruik vooral een goed opgebouwde cursus of didaktisch verantwoord studieboek om je kennis systematisch (en niet hap-snap in flarden) te vergroten.

@Haije

Daar heb ik weer iets aan. bedankt voor deze korte verduidelijking.

@SNB

Ik zal mij uitkijken naar een goed opgebouwde cursus en/of studieboek. zal dan misschien geen vervelende vragen meer hoeven te stellen.
Mijn excuses
Jongens hoe klein kan men antwoorden zeg!

Maar goed,
ik sluit dit hier wel af en sluit gelijk dan ook mijn account hier!

grt
Lili

Vervelend dat het op deze manier moet.
Denk toch dat alle bezoekers op dit forum iets willen leren.
Zelf struin ik bijna dagelijks rond op het forum en heb inmiddels al heel wat kennis opgedaan.
Maar na 4jaar toch nog steeds een beginner t.o.v. veel helpers.:D
Omdat ik toch al wat aanpassingen had gedaan, voor mij weer een leerproces, hierbij een voorbeeld.

En voor de goeroes onder de helpers: Tel eerst tot 10 en heb een beetje geduld.:d:d
Alle suggesties, op of aanmerkingen voor verbetering zijn welkom.(Er zullen zeker fouten in zitten)

Bijlagen

beste forumleden

vooreerst wil ik melden dat deze vraag ook op oplossing.be is geplaatst nu.
Hierbij de link die ook reeds door Haije is aangegeven, maar toch
eigen hand in ....

https://www.oplossing.be/excel/userform-met-verschillende-lstboxen/

Laat ik dan ook nog zeggen dat ik mijn excuses wil aanbieden aan de mensen die eventueel gekrenkt zijn door mijn ongeduld.
Het was en is zeker niet mijn bedoeling geweest om hier mensen voor de borst te gaan stoten.
Maar wanneer iemand zoals ik, iets probeer te bereiken ga ik er dan ook voor de volle 200% voor.
Dat ik er niet heb bij stil gestaan dat jullie ook maar vrijwilligers zijn die tijd en energie stoppen hier in dit forum, klopt eigenlijk wel.
en nogmaals mijn excuses.

Wat mij betreft laat ik dit hoofdstuk achter mij en hoop dat de mensen die eventueel voor de borst zouden zijn gestoten dit ook doen.

Ik zie het wel ( of misschien niet ) verschijnen hier op dit forum.

Mvg
Lili

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan