• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens van ene werkblad samenvoegen in een ander werkblad en optellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanv

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2015
Beste,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie de oplossing hebben. In Excel probeer ik de gegevens van een werkblad in een ander werkblad te zetten en dat deze gegevens ook worden opgeteld.
Voor de duidelijkheid heb ik het Excel overzicht toegevoegd. Bekijk bijlage Vraag.xlsx

Blad 1 laat zien welke werknemers aan welk project werken, en blad 2 weer geeft de mogelijke projecten waarin deze werknemers kunnen werken.

Ik heb door middel van de functie - vergelijken - kunnen achterhalen of de bepaalde projecten voorkomen in blad 1.
Nu wil ik weten hoeveel werknemers ieder project heeft, en dat dit is weergegeven in blad 2 (kolom C).

Ik hoop dat de vraag duidelijk is.

Alvast bedankt voor de moeite :)

Gr. Stefan

Laatst bewerkt:
Probeer deze eens in C2 en doorvoeren naar beneden.
PHP:
=AANTAL.ALS(Blad1!$B$2:$B$1266;A2)

Zet deze eens in B2 en trek naar beneden zover als nodig:
Code:
=ALS.FOUT(ALS(VERGELIJKEN(A2;Blad1!$B$2:$B$1266;0)>0;AANTAL.ALS(Blad1!B:B;A2));"")

Top beide oplossingen hebben geholpen, waarvoor dank.

Dan heb ik nog één laatste vraag.

In bijlage 3 heb ik een laatste werkblad toegevoegd. Hierin staan de aantallen van servers die deze projecten gebruiken.

Is er een manier om deze ook in blad 2 toe te voegen?

Alvast bedankt voor de snelle en correcte antwoorden!

Met vriendelijke groet, Stefan

Bijlagen

Met deze?
PHP:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;Blad3!$A$2:$B$119;2;0);"")

Ik heb nog veel te leren.. Bedankt voor de moeite.

Jullie hebben de oplossing gegeven!

Gr. Stefan:thumb:

Beste helpers,

'In bijlage 3 heb ik een laatste werkblad toegevoegd. Hierin staan de aantallen van servers die deze projecten gebruiken.
Is er een manier om deze ook in blad 2 toe te voegen?'

Op bovenstaande is antwoord gegeven die bruikbaar was, maar als er nu twee regels (zie blad 3, actuele reisinformatie komt twee keer voor) met dezelfde projecten staan dan worden deze niet bij elkaar opgeteld.

Is hiervoor ook nog een truc voor?

Alvast bedankt.

Gr. Stefan

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan