• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens van excel samenvoegen in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

cke23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb devolgende vraag:

Ik heb gegevens in excel staan die ik wil samenvoegen in word in mijn zelfgemaakt document. maar kan iemand mij uitlegge hoe ik hier aan begin ?

Alvast bedankt

Is inderdaad zo simpel. Wel oppassen als je nog wat gaat wijzigen in het ingevoegde excel-blad.
Je maakt een soort viewport (de AutoCad gebruikers weten wat ik bedoel, het beruchte paperspace-modelspace) dus zeg maar een soort “raampje”waar je doorheen kijkt. Vergelijk het met 2 papiertjes waarin je een gaatje hebt geknipt om doorheen te kijken. Afhankelijk hoe je die papiertjes ten opzichte van elkaar voor je oog houdt, zie je iets anders.

Je bent met excel-in-word dan ook bezig met 2 verschillende documenten in één. Als je gaat rommelen in het ene scherm, heeft dat onmiddellijk gevolgen voor wat je ziet in het tweede scherm.

Pasje alvast bedankt voor het documentje daar ben ik al iets mee.

En als ik mijn word adressenlijst samenvoeg in word gaat dit. Maar ik zit vast met mijn Excel lijst. dan krijg ik de melding dat mijn gegevensbron niet geopend kan worden....
(ik werk hier nog met xp) Iemand enig idee wat ik dan nog mis doe ?

Alvast bedankt

Het handleidinkje dat ik ooit voor de helpmij heb gemaakt, is met / voor XP.

Heel erg belangrijk is dat je de kolommen een naam hebt gegeven. Zonder kolomnamen kun je niet samenvoegen.
M.a.w. geef elke kolom een naam:
vrlts
achnaam
adrs
pc
wnplts etc etc.

Mogelijk zit daar de fout.

Zit daar niet de oorzaak, start dan nog eens opnieuw en doorloop alle stappen in alle rust.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan