Gegevens van externe harde schijf op nieuwe computer kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pompebled

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2012
Goedenavond!

Een nieuw forumlid uit Sneek met een 'probleem', dat waarschijnlijk te onnozel voor woorden is...

Toen een poos geleden mijn vorige computer met XP begon te tikken als een klok, was ik gewaarschuwd, dat de harde schijf z'n langste tijd gehad had.
Ik heb toen een externe harde schijf gekocht en daar de gegevens, die ik wilde bewaren op opgeslagen.

Vandaag mijn nieuwe PC met Windows7 opgehaald en een begin gemaakt met het installeren van de diverse zaken.
Nu wil ik graag de gegevens van de externe harde schijf importeren in o.a. Thunderbird (Adressenboek), Firefox (bladwijzer menu) mijn Documenten (alle mappen van de oude computer) enz.

Nu mag ik hangen, als ik weet hoe je hiervoor te werk moet gaan, ik ben al een paar uur aan het klooien, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Wie stuurt me in de goede richting/neemt me bij de (virtuele) hand?

Groeten, Jan.

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Ga binnen het programma waar je wat mee wilt importeren naar die optie "importeren" en wijs het bestand aan (op je externe) dat je wilt importeren.

Laatst bewerkt:
Hallo Mik,

Dat werkt niet...
Binnen 'Documenten' en 'afbeeldingen' vind ik niet eens de optie importeren.

Ik wordt niet goed van Windows7...

Groeten, Jan.

Ik dacht dat alleen om favorieten en contacten ging, die afbeeldingen en andere dingen kun je die niet gewoon kopiëren naar je c: ?

Laatst bewerkt:
Hallo Mik,

Natuurlijk heb ik de optie 'importeren' in Thunderbird aangeklikt; vervolgens raak ik een een moeras van termen en kreten die ik niet begrijp, als ik vervolgens alle mogelijke opties geprobeerd heb, is er nog niks gebeurd...

In Firefox ziet de 'bladwijzersectie' er nét weer even anders uit dan in XP, dus daar kan ik ook geen soep van maken.

Het ligt er eigenlijk aan hoe (op welke manier) je een backup van die bestanden hebt gemaakt. Als je de optie exporteren in die programma's hebt gebruikt is het eigenlijk een eitje.
Ik heb gewoon mijn favorieten van IE in FireFox geïmporteerd b.v.
Ik zal even kijken voor een NL handleiding voor je.
Bekijk dit even.

Laatst bewerkt:
Hallo Mik,

Ik denk, dat dáár het euvel zit.
Ik heb de back-up niet zelf gemaakt, maar een student ingehuurd via studentaanhuis.nl.

Zodra de herfstvakantie is afgelopen zal ik 'm nog eens laten komen, dan kan 'ie z'n werk afmaken door de boel over te zetten.

Groeten, Jan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan