Gegevens van externe locatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chargeotto

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Ik ben bezig met een script dat automatisch tekst vanaf een website uitleest, en deze schrijft in een .txt bestand.
De locatie van de website waar de gegevens vandaan komen is:
http://www.wos.nl/index.php?option=showAgenda&date=2008-08-12

Waarbij ik de link automatisch laat wijzigen door naar de datum te kijken van vandaag door middel van php met date().
Nu is mijn vraag hoe ik het internet automatisch af kan laten zoeken en de gegevens in een variabele kan krijgen.

EDIT: Het gaat trouwens over de regels: "Voor vandaag zijn er geen agendaberichten
Heeft u tips voor de agenda? Mail dan naar agenda@wos.nl.

Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met de redactie: 0174-420.893."
Deze regels kunnen wijzigen als er iets in de agenda zou staan op een dag.

Laatst bewerkt:
Nu is mijn vraag hoe ik het internet automatisch af kan laten zoeken en de gegevens in een variabele kan krijgen.

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt, maar als je een website wilt openen en de inhoud daarvan in een variabele wilt zetten moet je eens kijken naar de functies fopen en fread.

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt, maar als je een website wilt openen en de inhoud daarvan in een variabele wilt zetten moet je eens kijken naar de functies fopen en fread.

Mijn doel is dat de tekst die in de online agenda staat van wos.nl, weggeschreven wordt in een .txt bestand, zodat ik dat verder kan gebruiken om dat .txt bestand op teletekst te kunnen zetten. Nu is het namelijk zo dat teletekst en internet allebei apart aangepast moeten worden, en deze zijn beiden bijna gelijk kwa inhoud.
Daarom wil ik dus de inhoud van een pagina van de agenda, in een .txt bestand krijgen.

In ieder geval bedankt voor de 2 genoemde functies, ik ga eens kijken wat ik daar mee kan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan