• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens van het eerste tablad automatisch overnemen op tabblad 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Ik ben bezig met een excel te maken waar ik nog 1 zaak van zou moeten klaar krijgen.
Heb al wat aan het proberen geweest met een code die ik al reeds had van een ander bestand maar kom er niet uit.

Ik zou graag willen dat de ingevulde gegevens op het tabblad Reparaties worden overgenomen op het tabblad openstaande reparaties.

Van het tabblad reparaties moet de samengevoegde cel F 2 worden overgenomen in het tabblad openstaande reparaties in kolom b (vanaf rij 20)
Van het tabblad reparaties moet de samengevoegde cel D 9 worden overgenomen in het tabblad openstaande reparaties in kolom c (vanaf rij 20)
Van het tabblad reparaties moet de samengevoegde cel D 11 worden overgenomen in het tabblad openstaande reparaties in kolom d (vanaf rij 20)

Het tabblad reparaties wordt leeg gemaakt nadat het is gemaild en ergens is opgeslagen (via macro)

Het tabblad openstaande reparaties mag niet telkens worden leeg gemaakt.
Hier gaan de gegevens automatisch naar het tabblad afgewerkte reparaties als er in kolom h "ok" wordt ingevuld.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de gegevens van het tabblad reparaties steeds ook worden overgenomen in het tabblad openstaande reparaties.
En dit telkens op de eerst volgende lege rij komt.

Bekijk bijlage Doorgeven van reparaties.xls

Zonder ernaar gekeken te hebben: Verwijder die samengevoegde cellen (hopeloos).
Vroeg of laat kom je verder in de problemen.

Bij deze de versie zonder samengevoegde cellen.

Dan is het iets anders

Van het tabblad reparaties moet de cel C 2 worden overgenomen in het tabblad openstaande reparaties in kolom B (vanaf rij 20)
Van het tabblad reparaties moet de cel B 3 worden overgenomen in het tabblad openstaande reparaties in kolom C (vanaf rij 20)
Van het tabblad reparaties moet de cel B 4 worden overgenomen in het tabblad openstaande reparaties in kolom D (vanaf rij 20)
Van het tabblad reparaties moet de cel B 5 worden overgenomen in het tabblad openstaande reparaties in kolom E (vanaf rij 20)

Bekijk bijlage Doorgeven van reparatie versie2.xls

Dan gaat het zo.

Code:
Sub hsv()
Dim sh As Worksheet
Set sh = Sheets("reparatieaanvraag")
 With Sheets("openstaande reparaties")
   .Unprotect "0000"
   .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 4) = Array(sh.[c2], sh.[b3], sh.[b4], sh.[b5])
   .Protect "0000"
 End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan