• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens van kolom A naar kolom B

Status
Niet open voor verdere reacties.

bugsgunny

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2010
Hallo mensen,

Ik zit met een klein probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een formulier gemaakt, waarin ingevoerde gegevens worden weggeschreven in kolom A tot en met I. Ik wil dit echter veranderen naar kolom B tot en met J zodat ik in kolom A nog een berekening kan uitvoeren. Ik ben een deel op weg, maar hij geeft foutmelding vanaf deze regel: Me("TextBox" & j).Value = ""
Kunnen jullier hieraan zien wat ik fout doe? Onderstaand is de hele programmacode van het formulier te zien.

Alvast heel erg bedankt.

Bugsgunny

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  Me.Hide
End Sub

Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
  Sheets("Invoer").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 10) = Split(TextBox1.Text & "|" & TextBox2.Text & "|" & TextBox3.Text & "|" & TextBox4.Text & "|" & TextBox5.Text & "|" & TextBox6.Text & "|" & TextBox7.Text & "|" & TextBox8.Text & "|" & TextBox9.Text, "|")

For i = 2 To 10
     Me("TextBox" & j).Value = ""
   Next
End Sub
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  sq = Sheets("Invoer").Rows(1).SpecialCells(2)

For j = 1 To UBound(sq, 2)
     Me("Label" & j).Caption = sq(1, j)
   Next
End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo mensen,

Ik zit met een klein probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een formulier gemaakt, waarin ingevoerde gegevens worden weggeschreven in kolom A tot en met I. Ik wil dit echter veranderen naar kolom B tot en met J zodat ik in kolom A nog een berekening kan uitvoeren. Ik ben een deel op weg, maar hij geeft foutmelding vanaf deze regel: Me("TextBox" & j).Value = ""
Kunnen jullier hieraan zien wat ik fout doe? Onderstaand is de hele programmacode van het formulier te zien.

Alvast heel erg bedankt.

Bugsgunny

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  Me.Hide
End Sub

Code:
  Sheets("Invoer").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 10) = Split(TextBox1.Text & "|" & TextBox2.Text & "|" & TextBox3.Text & "|" & TextBox4.Text & "|" & TextBox5.Text & "|" & TextBox6.Text & "|" & TextBox7.Text & "|" & TextBox8.Text & "|" & TextBox9.Text, "|")

For i = 2 To 10
     Me("TextBox" & j).Value = ""
   Next
End Sub
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  sq = Sheets("Invoer").Rows(1).SpecialCells(2)

For j = 1 To UBound(sq, 2)
     Me("Label" & j).Caption = sq(1, j)
   Next
End Sub

Er wordt gezocht naar Textbox10 en die is er niet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Er wordt gezocht naar Textbox10 en die is er niet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Oke, bedankt. Zou je mij ook kunnen vertellen hoe ik dit kan oplossen? Wat moet ik aanpassen zodat het werkt op de manier die ik graag zou willen?

Met vriendelijke groet,

Rick Dijsselhof

Oke, bedankt. Zou je mij ook kunnen vertellen hoe ik dit kan oplossen? Wat moet ik aanpassen zodat het werkt op de manier die ik graag zou willen?

Met vriendelijke groet,

Rick Dijsselhof

Op zich moet het werken.
Ik zou wel het volgende aanpassen.

Code:

For [B][COLOR="red"]i [/COLOR][/B]= 2 To 10
     Me("TextBox" & [B][COLOR="red"]j[/COLOR][/B]).Value = ""
   Next
End Sub

In de For-Next lus gebruik je als variabele I maar in de lus gebruik je J.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Op zich moet het werken.
Ik zou wel het volgende aanpassen.

Code:

For [B][COLOR="red"]i [/COLOR][/B]= 2 To 10
     Me("TextBox" & [B][COLOR="red"]j[/COLOR][/B]).Value = ""
   Next
End Sub

In de For-Next lus gebruik je als variabele I maar in de lus gebruik je J.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Mensen,

Ik ben er helemaal uit. Heb het aangepast en het werkt gewoon weer.

Heerlijk.

Bedankt!

Groeten

Bugsgunny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan