• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens van kolom van een ander tabblad overnemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal321

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2017
Ik heb een excel document met 3 tabbladen. Ik zou graag in kolom D van tabblad 1 de gegevens (en geen opmaak) uit kolom D in werkblad 3 automatisch laten overnemen. Is dat mogelijk? En zo ja, hoe?

Dat kan, maar je zult iets duidelijker moeten zijn over wat je precies bedoelt: en dan werkt een voorbeeldbestandje prima

Heb het intussen zelf al gevonden! :thumb:

Het lukt als volgt:
In tabblad 1 klikken op de cel waar de gegevens moeten in overgenomen worden, in mijn geval was dat D4
'=' typen in de formulebalk
Naar tabblad 3 gaan en op de cel klikken waarvan de gegevens moeten overgenomen worden, in mijn geval was dat ook D4.
Tot slot gewoon enter drukken en dan staat er in de formulebalk van cel D4 in tabblad 1 ='Naam tabblad'!D4 en nu hebben de 2 D4-cellen dezelfde inhoud.

Wanneer de inhoud van D4 in werkblad 3 verandert wordt die inhoud automatisch overgenomen door D4 in werkblad 1.

Waarom zou je het willen? Als je een rij verwijdert loopt het geheel in het honderd. Identieke data op verschillende tabjes heeft weinig toegevoegde waarde.

Ik begrijp je vraag maar mijn bedoeling is om bepaalde belangrijke info van verschillende werkbladen op één werkblad te krijgen om zo een mooi overzicht te hebben van de belangrijkste info.
Ik heb die formule trouwens niet alleen op die ene cel toegepast maar op alle cellen in die kolom. En er zullen ook altijd evenveel rijen als kolommen zijn in die verschillende tabbladen. Dus dan blijft het altijd mooi in evenwicht.

Het aantal rijen en kolommen blijft altijd hetzelfde.:) Een formule toepassen op alle cellen in een kolom kan vertragend werken en wordt meestal afgeraden.

Niet dat het mij veel uitmaakt maar kan je jouw bestandje even plaatsen? Een 1 op 1 verwijzing kan ellende opleveren en vaak zijn er beter oplossingen voor.

Wat jij wilt kan bijvoorbeeld ook met deze code:

Code:
Private Sub CommandButton1_click()
 Sheets("Blad3").Range("D1").CurrentRegion.Copy
    Sheets("Blad1").Range("D1").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
End Sub
Koppelen aan een commandbutton in blad1

@ VenA: Zie bijlage. Bekijk bijlage test.xlsx Om privacyredenen heb ik sommige tabbladen en kolommen gewist en de namen van mijn clubleden vervangen door letters van het alfabet.
Ter info: de data van kolommen D en F van werkblad 2 moest ook opgenomen worden in kolommen C en D van werkblad 1.

Hallo Pascal,

Via het tabblad "Ontwikkelaars" kun je bij "Invoegen" een 'ActiveX besturingselement invoegen en een daarvan is de opdrachtknop.
Via ALT&F11 open je VBA en daar hang je de code aan het werkblad waar de knop in staat

Bekijk bijlage Kopie van test-1.xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan