• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens van lijst bij einde pagina naar volgende kolom laten gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albert78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2010
Hallo deskundige Excel gebruikers,

Ik werk met Excel 2007 en zit met de volgende vraag:

Ik heb een lange lijst met namen, waarvan op A1 de koptekst staat. De namen staan dan in een lijst van A2 t/m A 640.
Bij het tonen en printen komt deze lijst over meerdere pagina's.
Graag zou ik deze lijst vertonen over 4 kolommen.

Zodra ik aan het einde van pagina 1 kom wens ik dat de gegevens van de lijst over gaan naar kolom 2 ( met op B2 de koptekst als gebruikt bij A1 en daaronder het vervolg van de gegevens)
Aan het einde van de pagina van kolom B wens ik dat de gegevens van de lijst over gaan naar kolom 3 (met op C1 de koptekst als gebruikt bij A1 en daaronder het vervolg van de gegevens)
Aan het einde van de pagina van kolom C wens ik dat de gegevens van de lijst over gaan naar kolom 4 (met op D1 de koptekst gebruikt bij A1 en daaronder het vervolg van de gegevens naar de volgende pagina met weer 4 kolommen. Dit dient zich steeds weer op een volgende pagina te herhalen.

De bedoeling is dat al mijn gegevens zijn weergegeven over 4 kolommen per pagina, over zoveel nodige pagina's met 4 kolommen totdat al de gegevens zijn weergegeven.
De gegevens van de lange lijst door mij zijn uit te printen over 4 kolommen per pagina, zovee als nodige pagina's.
De lijst afdrukken zal me dan veel pagina's schelen.

Dank voor de persoon die me met de oplossing kan helpen.
Albert

Beste Albert78 ;)

Welkom op dit forum.

Met een code zal dit misschien lukken, maar het hangt af van verschillende factoren.

Het afdrukbereik.
De rijhoogtes
De marges van het afdrukvoorbeeld.

Om er maar een paar te noemen.

Is het dan niet beter ze handmatig te verslepen naar de tegenliggende kolommen.

Of je zegt mij hoeveel rijen je wilt onder elkaar zien per afdrukvoorbeeld.

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Danny,

Dank voor je snelle reactie en excuses voor mijn late reactie daarop.

Ik had het graag zo simpel mogelijk gehouden.
Ik wil landscape afdrukken in 4 kolommen, gelijk over de A4 pagina te verdelen, met 80 rijen.
Bij nummer 81 zou ik graag over willen gaan naar kolom 2 en bij 161 over naar kolom 3 en bij 241 naar kolom 4. Aangekomen bij nummer 321 zou ik graag overgaan naar pagina 2, met dezelfde indeling als pagina 1 en op einde van pagina 2 bij nr 641 overgang naar pagina 3 etc etc

Vertrouwende je hiermee de informatie gegeven te hebben om mij verder te kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Albert

gegevens lijst in kolommen

@danny147
Nadat mijn vraag in eerste instantie snel was beantwoord met een aantal aanvullende vragen, ik daar antwoord op heb gegeven, blijven verdere reacties uit.:confused:
Misschien kan danny147 nog eens reageren of is er iemand anders die mij kan helpen om mijn lijstgegevens in meerdere kolommen te splitsen/laten overlopen. Hiermee wil ik meer gegevens op 1 pagina kunnen afdrukken.:)
Albert78

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan