• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens van losmatrix koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronmarvin

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2017
Goede,

Ik zou graag een formule willen weten. Hoe ik de gegevens van een werkblad met uitkomst plaats in ander werkblad.

Ik werkblad "data" kolom R, wil ik de uitkomst hebben (uren) in (kolom N aantal colli, kolom O aantal artikelen) van werkblad "losmatrix", kolom A, rijhoogte 24.

Alvast bedankt,
Ron

Bijlagen

Dank je, is precies wat ik zocht :thumb: even de formule bekijken, hoe jij die gemaakt hebt

Normaal gezien zou ik de matrix toch anders opstellen.
De aantal Colli's bovenaan de matrix plaatsen(in uw voorbeeld op rij 3)
Ook zou ik het aantal artikelen van laag naar hoog plaatsen.
De formule is niet zo moeilijk.
Met index haal je een waarde uit een matrix. Je kijkt eerst naar welke rij er moet gezocht worden (aantal artikels) dit gebeurd met de 1é vergelijken functie, die zoekt het aantal artikels in het bereik A4:A23 van de matrix en die moet exact passen vandaar de 0 op het einde van de functie.
Daarna ga je op zoek naar de kolom (aantalcolli's). Omdat deze gegroepeerd worden dien je in de matrix telkens de laagste waarde per groep in te vullen.Met de 2é vergelijking de laatste waarde op 1 te zetten, zoekt deze de laatste kolom die kleiner is en dus in de range valt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan