hey,
ik zit met een moeilijk opdracht en ik geraak er zelf niet uit. Misschien kunnen jullie mij wel helpen. Het probleem doet zich zo voor: ik moet uit een excel lijst wagens filteren die meer dan 90 staandagen op onze parking staan. Dat op zich is geen probleem. Maar verder in de rij staat de verkoopprijs. Nu zouden de prijzen van die wagens die hier langer staan dan 90 staandagen automatisch moeten opgeteld worden. En dat lukt me niet.
Een vereenvoudigd voorbeeld van mijn probleem:
wagen Staandagen Prijs
Corsa 30 5000
Corsa 42 6500
Meriva 92 7800
Meriva 104 7500
Astra 12 8000
Zafira 112 12000
Aantal wagens met meer dan 90 staandagen: 3
Totale prijs van deze wagens: ???
Hier moet dus een formule komen die automatisch de prijzen optelt van de wagen die al meer dan 90 staandagen hebben.
De staandagen worden elke dag automatisch met één verhoogd.
Kan er mij iemand helpen?
thanks...
ik zit met een moeilijk opdracht en ik geraak er zelf niet uit. Misschien kunnen jullie mij wel helpen. Het probleem doet zich zo voor: ik moet uit een excel lijst wagens filteren die meer dan 90 staandagen op onze parking staan. Dat op zich is geen probleem. Maar verder in de rij staat de verkoopprijs. Nu zouden de prijzen van die wagens die hier langer staan dan 90 staandagen automatisch moeten opgeteld worden. En dat lukt me niet.
Een vereenvoudigd voorbeeld van mijn probleem:
wagen Staandagen Prijs
Corsa 30 5000
Corsa 42 6500
Meriva 92 7800
Meriva 104 7500
Astra 12 8000
Zafira 112 12000
Aantal wagens met meer dan 90 staandagen: 3
Totale prijs van deze wagens: ???
Hier moet dus een formule komen die automatisch de prijzen optelt van de wagen die al meer dan 90 staandagen hebben.
De staandagen worden elke dag automatisch met één verhoogd.
Kan er mij iemand helpen?
thanks...