Gegevens van twee tabellen in een andere tabel samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trusthigher

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2001
Hallo

Ik doe voor mijn studie onderzoek naar filmvoorstellingen in de jaren dertig. Hiervoor maak gebruik van een database via www.cinemacontex.nl. Na veel gedoe heb ik eindelijk data eruit gekregen. Ik heb nu een tabel met filmvoorstellingen (een ID) in een bepaalde periode in een bepaalde bioscoop. Deze lijst bevat een filmID met of zonder variant. Ik heb ook een lijst met de gegevens (zoals titel, jaar, imdbnr. en land) van die films alleen deze lijst bevat alleen de filmID zonder variant. Ik heb ook nog een tabel met alleen per unieke filmID's alle varianten zonder filmgegevens.

Ik wil één tabel waarin ik de filmvoorstelling (datum en plaats) krijg met de filmgegevens van die bij de filmID horen zowel met als zonder variant.
Ik kan een beetje overweg met Access maar niet zo goed om dit voor elkaar te krijgen.:confused:

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want anders loopt mijn onderzoek in het honderd...:(

Groetjes,
Saskia

Dat doe je met een query.
Post je mdb even dan is het simpel die query even voor je te maken.
Als je je gegevens niet wilt posten dan maak je eerst een kopie van je mdb, vervolgens gooi je al je tabellen leeg en post je de lege mdb.
Comprimeer je mdb even voordat je hem post (menu extra, database opties, comprimeren en herstellen). Stop je mdb ook even in een zip bestandje.

Toevoegquery

De werking van een toevoegquery wordt in help prima beschreven.
Database posten, zonder twijfel goed bedoeld maar daar leert niemand iets van..............kan niet de bedoeling van dit forum zijn.

Laatst bewerkt:
Een database even posten is in principe prima. Iedereen kan de database dan ophalen en kijken wat het probleem is. De oplossing kan dan beschreven worden in een reply, of ook gepost worden in een reply. Dat betekent dat iedereen kan leren van de oplossing.
Het voordeel van posten is dat je je kunt concentreren op het probleem van de vraagsteller en dat je niet ontzettend langs elkaar heen gaat praten, zoals regelmatig voorkomt.

Hallo

Bedankt voor jullie reactie maar ik heb al een oplossing gevonden in behulpzame vriend. Relaties leggen, queries en dan idd een toevoegquery. Omslachtig maar het werkt wel.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan