• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens van verschillende tabbladen in 1 tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

sfremouw

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Hallo,

Ik had een vraagje en ik hoop dat ik het een beetje duidelijk kan uitleggen.

Het zit zo.
Ik hou een urenregistratie bij voor de rijschool van mijn man.
Bijgevoegd heb ik een voorbeeld gemaakt van hoe ik het bijhoud.
Mijn vraag nu is of ik op een apart tabblad (de laatste b.v.) iets kan maken waardoor ik een leerling kan selecteren en dat ie dan alle lessen van deze leerling weergeeft.
Dus vanuit alle maanden bij elkaar voor 1 leerling zodat ik in 1 oogopslag kan zien hoeveel lessen hij gehad heeft en kan uitprinten voor deze leerling (zodat hij/zij dit ook kan zien)

Is dit mogelijk??
En hoe doe ik dat??

Alvast bedankt

Groetjes Saskia

Bijlagen

Alles op 1 blad maakt het onoverzichtelijk, gezien het heel erg veel is wat ie per maand weg rijdt..
Het zijn al 3 a 4 pagina's per maand en als je dan alles onder elkaar zet wordt dat wel erg veel per jaar.
Is er geen andere mogelijkheid??

Ik moet ook nog de totale tijd optellen onderaan elke maand.
Dus alles onder elkaar gaat dan zowiezo niet.....

Laatst bewerkt:
voorbeeld

Bijgevoegd heb ik dezelfde urenregistratie maar dan op het laatste werkblad 'Totaal' hetgeen wat ik met een soort filter? wil krijgen.
Dus alle gegevens van een bepaalde leerling uit alle tabbladen bij elkaar.

Bijlagen

Je hebt meer dan 1 milj. rijen ter beschikking, dat zijn er +/- 2800 per dag. Het lijkt mij dat je daarmee jaarlijks ruimschoots toekomt.
Beheer je gegevens dmv een userform zodat je niet op het datablad zelf hoeft te werken. Je kan het zelfs verbergen zodat je de 'onoverzichtelijkheid' zelfs niet ziet.
Je kan dan gebruik maken van Autofilter, Advanced Filter of draaitabellen om de resultaten per ll uit te filteren. Voor je resultaten per maand bestaat er nog steeds zoiets als de functie Subtotalen dus dat vormt ook al geen probleem. Ik zou dan de kolom omschrijving dan nog opsplitsen in 2 kolommen nl 1 voor de omschrijving en 1 voor de naam v/d leerling zodat filteren nog makkelijker wordt.
Zoals jij het nu wil doen ga je megaformules nodig hebben die op grotere bereiken voor de nodige vertraging gaan zorgen.
Ik zou je daarom aanraden om toch maar ernstig de overweging te maken om alles in 1 tabblad te zetten.

Dank voor de uitleg.
Ik ga het dan idd. maar op 1 tabblad doen en een userform maken. Heb nog geen idee hoe ik dat ga doen maar daar is vast genoeg over te vinden.

Nogmaals dank

Misschien kunt U hier wat verder op borduren.

Dit is gewoon precies wat ik bedoelde!!!!
Helemaal geweldig!:thumb:
Nu is het misschien nog handig om een invulformulier bij elke maand te hebben om de datum tijd leerling enz. op die manier bij elke maand in te voegen, maar voor de rest is dat laatste tabblad helemaal geweldig!
Zo kan ik idd. in 1 oogopslag zien wie er hoeveel uur gereden heeft en uitprinten om ook aan de leerling te laten zien.
Mijn dank is zeer groot!!!:d
Word er helemaal vrolijk van

Groetjes van een vrolijke Saskia

Als we een vrolijk vrouwspersoon tegenkomen op onze geplande vakantie naar Nederland vragen we of U het bent.

Veel geluk ermee.

Han

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan