• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens van werkblad naar een ander excel bestand wegschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimm72

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2010
Beste excel kenners,

Ik heb jullie hulp nodig

Ik ben opzoek naar een voorbeeld bestandje of code waarin gegevens van document_a (blad1 "A1") door middel van een knop worden weggeschreven in document_b. (blad1"A1") en telkens de" knop word gedrukt, de gegevens op de volgende lijn worden weg geschreven

In document_a moet ik dus kunnen invoeren en excel zou in document_b ook moeten wegschrijven.

De documenten moeten in dezelfde map zitten heb ik vernomen maar veel verder kom ik niet.

Dankzij deze post heb ik al invoer velden en een knop maar hellaas het werkt niet en is ook niet echt wat ik kon gebruiken omdat het in hetzelfde werkblad is.

Ik ken zelf excel niet genoeg om dit tot een goed einde te krijgen maar heb hier al één en ander gelezen.Met de juiste code kom ik er wel denk ik.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om me deze hier te bezorgen :)

Alvast bedankt om dit te lezen.

Groetjes Wim

Laatst bewerkt:
Probeer onderstaande eens.
Even de mappenstructuur en bestandsnaam aanpassen.
Code:
Sub tst()
 Application.ScreenUpdating = False
  Workbooks.Open ("C:\Documents and Settings\New user\Bureaublad\jouwbestandsnaam.xlsx")
   With Sheets("Blad1")
    .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Range("A1")
   End With
  Workbooks("jouwbestandsnaam.xlsx").Close SaveChanges:=True
 Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Prachtig van je hulpvaardigheid

maar ik krijg het volgende

Fout 9 tijdens uitvoering:

Het subscript valt buiten bereik
fout opsporing:
Code:
Sub tst()
 Application.ScreenUpdating = False
  Workbooks.Open ("C:\Documents and Settings\master\Bureaublad\eli\file1.xlsx")
   With Sheets("Blad1")
    [COLOR="red"].Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Range("A1")[/COLOR]
   End With
  Workbooks("file1.xlsx").Close SaveChanges:=False
 Application.ScreenUpdating = True
End Sub

ik heb de code vervangen door een die ik gevonden had met een knop op.Bekijk bijlage voorbeeldbestand.xls

Overal waar Blad1 staat in de code moet je dit wel vervangen door dejuiste bladnaam, want als ik jouw voorbeeld bekijk zie ik al nergens Blad1 staan.

Code:
SaveChanges:=False
Deze begrijp ik ook niet goed, je gaat een waarde kopieëren maar de wijzigingen ga je dan niet opslaan ????

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan