hfoppen
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 15 nov 2000
Beste mensen,
even een Excelvraag.
Ik heb in Blad1 een lijst met klanten: klantnummer, naam, adres, etc.
In Blad2 heb ik een factuuroverzicht: factnr, klantnummer, naam, etc.
Nu wil ik vanuit Blad2 bij het toevoegen van een factuur heel snel de juiste gegevens opzoeken d.m.v.
een keuzelijst. Deze gegevens (vanuit Blad1) zou hij dan moeten overnemen in Blad2.
Daarnaast maak ik facturen via Excel. Nu moet ik ook steeds Blad1 openen om de juiste gegevens te zoeken.
Is het mogelijk dat ik vanuit factuur.xls een aanroep doe naar het bestand met de klanten en daar
de gegevens vanuit Blad1 haal en inlees in mijn factuur.xls?
Helemaal zou het mooi zijn dat hij daarna automatisch de factuurregel toevoegd aan Blad2, maar dat wordt erg ingewikkeld denk ik
op dit moment.
Hoop dat iemand me kan/wil helpen en zie de reacties graag tegemoet.
groet
Herbert
p.s. gewenste werking:
1) Klantgegevens toevoegen in klanten.xls, Blad1
2) Vanuit hier een nieuwe factuur aanmaken (klantgegevens overnemen; Factuur.xls).
3) Na opslaan van factuur (onder eigen nummer) een regel in klanten.xls Blad2 aanmaken met bedrag van factuur i.c.m. klantnummer/naam en factuurnummer
even een Excelvraag.
Ik heb in Blad1 een lijst met klanten: klantnummer, naam, adres, etc.
In Blad2 heb ik een factuuroverzicht: factnr, klantnummer, naam, etc.
Nu wil ik vanuit Blad2 bij het toevoegen van een factuur heel snel de juiste gegevens opzoeken d.m.v.
een keuzelijst. Deze gegevens (vanuit Blad1) zou hij dan moeten overnemen in Blad2.
Daarnaast maak ik facturen via Excel. Nu moet ik ook steeds Blad1 openen om de juiste gegevens te zoeken.
Is het mogelijk dat ik vanuit factuur.xls een aanroep doe naar het bestand met de klanten en daar
de gegevens vanuit Blad1 haal en inlees in mijn factuur.xls?
Helemaal zou het mooi zijn dat hij daarna automatisch de factuurregel toevoegd aan Blad2, maar dat wordt erg ingewikkeld denk ik
op dit moment.
Hoop dat iemand me kan/wil helpen en zie de reacties graag tegemoet.
groet
Herbert
p.s. gewenste werking:
1) Klantgegevens toevoegen in klanten.xls, Blad1
2) Vanuit hier een nieuwe factuur aanmaken (klantgegevens overnemen; Factuur.xls).
3) Na opslaan van factuur (onder eigen nummer) een regel in klanten.xls Blad2 aanmaken met bedrag van factuur i.c.m. klantnummer/naam en factuurnummer