gegevens vanuit excel naar word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ollie78

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Berichten
30
Zou graag willen weten hoe ik een in excel opgezette database naar word kan importeren via een macro.

Mijn database bestaat uit verschillende adressen van bepaalde bedrijven.
Zodra ik op een bedrijf mijn filter toepas in excel moeten deze gegevens via een macro op bepaalde locaties in een word template komen te staan.
Is dit mogelijk en hoe doe ik dit.

grt,

ollie78
 
Onderstaande kwam ik hier tegen, net getest en bij mij werkt het.

Eerst moet je via Extra => verwijzingen (in VBA) volgende
objectenbibliotheek aanvinken:
Microsoft Word 9.0 Object Library (De nummer kan varieren afhankelijk van uw
Office versie)

En dan maak je volgende macro:

Dim y As Word.Application
Set y = CreateObject("Word.Application")

Range("A1:D5").Copy
With y
.Visible = True
.Documents.Add
.Selection.PasteSpecial DataType:=wdPasteRTF
End With
 
Hallo Huijb

Dit werkt al aardig alleen is het nog niet helemaal wat ik wil.
De gegevens in excel die ik naar word wil kopieren moeten in een bepaald document komen te staan. Dit is een template/sjabloon. Hier heb ik tabellen in gemaakt waar de gegevens vanuit excel terecht moeten komen. Dit gebeurd nu niet met deze macro. Bij deze macro maakt hij een nieuw document aan dit is niet de bedoeling en hij copieert de gegevens gewoon in het document en niet op een bepaalde locatie.

Heb jij hier nog een oplossing voor.

grt,

Ollie78
 
Dat moet dan iets worden als;
Documents.Open Filename:="C:\Voorbeeldmap\Voorbeeld.doc"
 
Huijb,

Dat klopt. Zit alleen met de verwijzingen van de locatie waar het in het word document moet komen te staan.
Bijv: Customer: ******
Adres: ******
Land: *******
tekst ...................
tekst...................
tekst.....................

product: ********

Op de ****** zouden de gegevens van uit excel moeten komen te staan. Dus deze cellen zou ik op een of andere manier moeten specificeren. Weet jij hoe ik dit dan in een macro zou moeten zetten.

grt,

Ollie78
 
Kijk in Word eens bij samenvoegen. Raadpleeg eventueel de Help.
Hiermee kun je vanuit elke database (Excel, Outlook contactpersonen, SQl, Access, etc) data ophalen en op je juiste plaats m.b.v. velden invoegen.
 
Nee eigenlijk niet. Misschien moet je dan met tekstvakken werken o.i.d. Ik zal eens zoeken voor je.
 
Heb je een voorbeeldje van een brief en een excel-sheet met (fictieve) gegevens?
Dan is het wat gemakkelijker om een voorbeeldje op te stellen.
 
Jan,

Bij deze een voorbeeld van de twee bestanden.
1 rij in excel hoort bij 1 word document. Heb de xls bestand wel naar een txt bestand moeten zetten om hem te kunnen uploaden.

Op de dik gedrukte letters moeten de gegevens vanuit excel komen te staan.
Daar waar de **** staan moeten de getallen uit het excel bestand komen te staan.

Hoop dat je me zo kunt help.

grt,

Ollie78
 

Bijlagen

Open het bijgaande word.document.
Open de werkbalk "Afdruk Samenvoegen" in Word.
Klik op het icoon "Gegevensbestand openen" en zoek je Excel-bestand op.

Met het icoon met ABC erop kun je wisselen tussen de code en de ingevulde gegevens.
Met de driehoekjes in de balk kun je bladeren door de gegevens.
Bekijk even wat er mogleijk is met de verschillende icoontjes.
 

Bijlagen

Jan,

Het lukt me niet om op deze manier de gegevens vanuit excel in het word document te krijgen. Weet ook niet wat er fout gaat. Alleen dat ik de melding krijg dat hij de veldnamen niet kent in het gegevensbestand.(excel)

Heb je nog een oplossing hiervoor Of op een andere manier.

grt,

olaf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan