• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens vastzetten in een formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albergen

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2001
Hallo Allemaal,

Ik heb de formule - =((E2-A3)/365)*0,08*B3 - in een cel staan nu wil ik deze formule ook in de daar onderstaande cellen hebben. Maar dan moet de formule voor de daaronderstaande cel worden: - =((E2-A4)/365)*0,08*B4 - en die daar weer onder - =((E2-A4)/365)*0,08*B4 -. Hoe kan ik E2 vastzetten zodat ik de formule kan doorslepen. Of moet ik hem doorslepen en alles handmatig aanpassen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groet,

Walter

Ga op bijvoorbeeld E4 staan met de cursor en druk op toets F4. Je ziet nu $ tekens verschijnen. Een $ voor de kolom betekent dat bij doortrekken de kolom gelijk blijft. Een $ voor de rij en die blijft gelijk bij doortrekken. En met $E$4 blijft alles gelijk

Ron

Dag Walter

klik eens met je muis in de formulebalk, en zet de cursor op de E2.

Druk F4 totdat je dit hebt staan: $E$2

Als er een dollar teken staat vóór kolom of rij, dan wordt de kolom of rij vastgehouden. Beide tegelijk kan dus ook.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan