• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Berichten
630
In excel heb ik een lijst staan met namen onder Kolom A
Onder Kolom B staan percentages van deze personen.

Ik wil graag dat ik in een macro of op een eenvoudiger manier alleen 1 of 2 namen kan weergeven en dat de rest van de namen niet zichtbaar is, echter de percentages wel.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Je wil dus eigenlijk de namen filteren, maar de percentages niet. Die moeten voor alle personen blijven staan.
 
Rijen verbergen misschien

Een macro is moeilijk, want als je honderd namen hebt staan, welke 2 laat je dan d.m.v. een macro zien.
 
Hierbij een bijlage met wat ik precies bedoel.
Alvast bedankt voor jullie meedenken!
 

Bijlagen

  • Test.zip
    2,1 KB · Weergaven: 25
Het is dus telkens maar 1 naam die je wil weergeven, en het "filteren" moet niet in de oorspronkelijke lijst gebeuren, maar mag op een andere plaats gebeuren.
 
Mag op een andere plaats maar mag ook in dezelfde lijst.

Ik wil graag de naam van de te filteren persoon laten staan+ mijn eigen naam(deze moet altijd blijven staan!!), is dit mogelijk?
 
Dat is mogelijk maar vraagt wat VBA code, ik zal straks eens kijken of ik daar tijd voor kan vinden.
 
Misschien heb je hier wat aan. Als je de naam selecteert van de persoon die je ook in de rechterrij wilt zien en daarna <Ctrl> + <f> indrukt wordt de macro gerund en de lijst 'gefilterd'.

Succes ermee!
 

Bijlagen

  • Test.zip
    11,1 KB · Weergaven: 18
Hij geeft een foutmelding en er blijft altijd de bovenste naam staan+ Tim

Heb je een oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan