• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens verdwijnen na gegevens vernieuwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanTon1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2021
Goedemorgen,

Zelfs met google kom kan ik mijn probleem niet oplossen.
In excel haal via ODBC gegevens op uit ons ERP. Vervolgens voeg ik en een aantal ander kolommen handmatig gegevens toe. Als ik nu de gegevens ga vernieuwen verdwijnen de gegevens die ik heb toegevoegd. Wanneer ik dan nogmaals kies voor gegevens vernieuwen zijn deze gegevens weer terug. Dus wanneer ik een uniek nummer uit het ERP haal en ik geef dit de waarde A en na een refresh de waarde B heb ik per keer dat ik gegevens vernieuw de waarde A of B.

Heeft iemand een idee?

gr,

Jan

Lastig te zeggen zonder voorbeeld of verdere uitleg. Voeg je de gegevens toe na inladen of doe je dat in de query zelf.

De query haalt gegevens op uit het ERP. Het gaat hier om een voorraadtelling, een uniek tellijstnummer en een aantal producten. Reden van tellen en door wie het geteld is staat hier niet bij dus kolom A bevat het telnummer B het product en C het telresultaat. Dit komt automatisch in het werkblad via de query. In kolom D wordt dan de aanvullende informatie (handmatig) ingevuld. Na een datarefresh is deze informatie weg, echter als in nogmaals refresh staat de data er weer.

Als je geen formules gebruikt maar handmatig in de kolom typt, zoals je zegt, is het logisch dat het fout gaat. De handmatig ingevulde tekst heeft geen connectie met of verwijzing naar een bepaalde rij. Er zijn wel manieren om dit te ondervangen.

Misschien dat het je hier mee lukt.

https://exceleratorbi.com.au/self-referencing-tables-power-query/

Laatst bewerkt:
Het vreemde is dat het goed gaat zolang ik maar 2 maal refresh, zou ik dus dezelfde gegevens nogmaals invullen gaat het wel goed

Lastig om er iets over te zeggen. Let wel op: als de dataset groter wordt, zal de handmatig ingevulde tekst niet meer corresponderen met de rij waarmee deze initieel gekoppeld was.

dat laatste ook uitgeprobeerd, maar bij het uitbreiden van de data blijft de relatie bestaan...

Dat kan ook per toeval zijn. Ik zou het er niet op gokken. Staat er een formule in of tik je het handmatig in?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan