• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens vergelijken en plaatsen in de goede cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hulpgezocht01

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Ik moet van 1 cel de laatste 3 waarden hebben om te vergelijken en dan moet een keuze gemaakt worden of hij in die cel hoort of niet.
bijv.: 90012AW8 <== staat in 1 cel, onderstreepte moet vergelijkt worden
AW8 A? etc..
Welke formule moet ik hierbij gebruiken. Ik kom er niet uit.
Alvast bedankt

=RECHTS(A1;3)

geeft de laatste 3 karakters uit cel A1.

En wat moet er dan nog bij komen om hem te kunnen laten kiezen tussen een x aantal cellen? Dus als hij idd aw8 is moet daar een 1 komen anders een 0

Zo?

=--(RECHTS(A1;3)="AW8")

Als dat het niet is, moet je meer uitleg geven. Waarschijnlijk ook een klein voorbeeldbestandje bijhangen.

Code H Pers AW8 A? ES CZ CX DM H-BL ONGECOD
80010AW8 1 15 0 0 0 0 0 0 0 0

Nu moeten de laatste 3 waarden van bij code vergelijkt worden met aw8, a?, etc. Excel moet dan kiezen in welke kolom hij hoort. En moet dan een 1 van waar of een 0 van onwaar plaatsen.

nee werkt niet. Het moet namelijk zo zijn dat als je het gegeven in de eerste kolom verandert hij ook bij die andere cellen moet veranderen naar de goede.

Sorry, dollarteken verkeerd gezet.

Dit in D2:

=--(RECHTS($A2;3)=D$1)

dan formule doorvoeren naar rechts en naar beneden.

Wigi

Heb hem net geprobeerd, maar excel geeft aan dat er een fout in de formule zit. Hij geeft dan aan dat A2 niet klopt.

mag niks bijvoegen. is namelijk vertrouwelijk. heb namelijk ook een voorbeeld gegeven. maar het voorbeeld klopt wel met wat ik moet doen.

=--(RECHTS($D2;3)=G$1)
Dit heb ik nu in mijn desbetreffende cel staan.
Er komen namelijk nog 3 cellen voor.

Laatst bewerkt:
Vergelijk dan dit eens met mijn post # 8 van hierboven.

En als je dit in G2 zet:

=--(RECHTS($D2;LENGTE(G$1))=G$1)

dan blijf ik de formule zien.
Ik heb zelf oorspronkelijk deze formule ingetypt: =ALS(RECHTS($D2,3)=G$1,1,0)
Misschien kan je hier iets mee.

Moet jij je argumenten mss scheiden met een komma?

Zo dan?

=--(RECHTS($D2,LENGTE(G$1))=G$1)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan