• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens verplaatsen naar ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Ik zou graag een knop hebben die als ik klaar ben met onderhoud op locatie, de cellen selecteert waar geen datum is ingevuld en deze kopieert naar een ander blad.
Zodat ik een mooie print kan maken, en deze naar kantoor kan versturen.

Dus als er geen datum is ingevuld, moet Excel : Afdeling (kolom C ),kamernr ( kolom D ), openstaande reparaties ( kolom H ) en opmerkingen ( Kolom I ) kopiëren naar het tabblad "Print"

Nu sorteer ik handmatig op de lege cellen, en heb een macro opgenomen met wat er moet gebeuren, echter heb ik het gevoel dat het niet helemaal lekker werkt.

Sub Verplaatsen()
'
' Verplaatsen Macro
'

'
Range("C66:I68").Select
Selection.Copy
Sheets("Blad1").Select
Range("A9").Select
ActiveSheet.Paste
End Sub

Kan helaas mijn Excel bestand niet uploaden omdat deze te groot is :( , dus heb een test bestand toegevoegd.Bekijk bijlage Test invoerveld2.xlsm

Op zich geen probleem, maar je kan het blad Data toch filteren op lege datum en dan het resultaat afdrukken?

Bedankt voor je reactie, dit is uiteraard de makkelijkste oplossing.

Maar de bedoeling is dat het netjes in een rapport moet komen te staan, daarom wil ik de gegevens verplaatsen.

Op dit rapport moeten namelijk nog meer gegevens komen te staan.

Je kan deze eens proberen

Code:
Sub VenA()
Sheets("Print").[A7].Resize(22, 7).Clear
With Sheets("Data")
    .ListObjects("Tabel1").Range.AutoFilter 6, "="
    .Range("B8:H" & .ListObjects("Tabel1").ListRows.Count + 7).Copy Blad2.[A7]
    .ListObjects("Tabel1").Range.AutoFilter 6
End With
End Sub

.

Op dit rapport moeten namelijk nog meer gegevens komen te staan.

Of:
Code:
Sub hsv()
With Sheets("Data").ListObjects(1)
   .Range.AutoFilter 6, "="
   .DataBodyRange.Offset(, 1).Copy Blad2.Cells(Application.Max(6, Blad2.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row), 1).Offset(1)
   .Range.AutoFilter 6
End With
End Sub

Bedankt voor jullie reacties, hier kom ik zeker mee verder. :thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan