• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens verschillende cellen samenvoegen in 1 cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter rcmb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rcmb

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2016
In bijgevoegde sheet staat veel informatie (onherkenbaar gemaakt uiteraard).

Onderaan bij instructies bij "Gegevens 2" zit voor mij het probleem. Daar moet informatie samengevoegd worden op basis van twee cellen.

- Gegevens optie 1 is aan de hand van drop down menu KLANT B (bovenaan)
- Gegevens optie 2 is aan de hand van drop down menu VALUTA 1 (in het midden)

Als ik Klant A selecteer dan moet er informatie komen uit Blad 3: Informatie 1
Als ik Klant B selecteer dan moet er informatie komen uit Blad 3: Informatie 2
Etc.

Als ik Valuta 1 selecteer dan moet er informatie komen uit Blad 3: Valuta informatie 1
Als ik Valuta 2 selecteer dan moet er informatie komen uit Blad 3: Valuta informatie 2

Dus is dus een dubbele selectieBekijk bijlage Voorbeeld Help Mij.xlsx

Beide heren bedankt! Met het bestand van Ad komen we dichtbij, het moet inderdaad in 1 cel terecht komen.

Het moet het volgende zijn:

De onderste instructies zijn per klant en valuta afhankelijk, dus als Klant A is en valuta A, dan is de uitkomst bijvoorbeeld 001, maar als Klant B bijvoorbeeld (dezelfde) valuta A heeft; dan is de uitkomt bijvoorbeeld 023.

Als Klant is A en Valuta B, dan is uitkomt 002 -> maar als Klant is B en Valuta is B dan is de uitkomt 024.

Nog een andere vraag; is er een manier om meerdere tabbladen automatisch te verbergen en weer te tonen.

De onderste instructies zijn per klant en valuta afhankelijk, dus als Klant A is en valuta A, dan is de uitkomst bijvoorbeeld 001, maar als Klant B bijvoorbeeld (dezelfde) valuta A heeft; dan is de uitkomt bijvoorbeeld 023.
Als je dit nu eens handmatig in je voorbeeldje zet, dan is het miss. iets duidelijker "voor mij tenminste".

Ik heb zo'n stil vermoeden dat je het over een ander bestandje hebt:
Valuta A of B zie ik nergens en in welke cel moet dan de uitkomst komen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan