• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens verschillende werkbladen samenvoegen op 1 werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

BosBungalows

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2010
Goedenavond,

Ik heb een excelbestand gemaakt waarin van alle klanten diverse gegevens bijgehouden worden. Per klant is er een tabblad. Graag wil ik in het laatste tabblad, de gegevens netjes in een tabel samenvatten.

Het gaat om meer dan 50 klanten op dus meer dan 50 tabbladen. De tabbladen zijn genummerd, dus 1,2,3,4,5, etc. Het lukt me niet om de formule zo in te stellen dat hij automatisch het tabblad pakt en de juiste gegevens weergeeft.

Ik heb al even zitten zoeken op het forum en kom daarbij de functie indirect tegen. Ondanks vele goede adviezen lukt het me niet om deze aan te passen aan mijn eigen situatie. Kunnen jullie mij helpen?Bekijk bijlage Kopielease.xls In de bijlage een voorbeeldbestand.

Dat lijkt mij niet toevallig: 50 werknemers en gegevens op 1 blad samenvoegen.
Dat is hier ook het geval: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/582575-Doortrekken-van-gegevens
Die vragen lijken wel heel erg op elkaar. Ik vraag me dan ook af of we hier niet met een en dezelfde persoon te maken hebben (beide namen vandaag ook geregistreerd). Hoe dan ook: in het topic waarnaar ik verwijs staat de oplossing. Je hoeft in die macro de te kopiëren cellen maar aan te passen/toe te voegen om de gepaste oplossing te krijgen.

Ik ben helaas niet goed bekend met macro's. Is het ook mogelijk om dit met een formule te realiseren. Bovendien zullen er regelmatig klanten toegevoegd worden en dus ook tabbladen. Uit de uitleg begrijp ik dat ik dan ook iedere keer de makro moet aanpassen aan het aantal tabbladen.

Overigens ben ik niet dezelfde persoon als uit het andere topic. Ik wil graag een overzicht kunnen maken met alle gegevens van de klant, zodat ik kan sorteren op bijv. wie is er bij met betalen, wie heeft er nog geen verzekering afgesloten etc, zodat ik daarop actie kan ondernemen.

Selecteer op Blad1 A2:Q2, plaats de cursor in de formulebalk en typ: =TRANSPONEREN('1'!C1:C17)
Afsluiten met Ctrl-Shift-Enter.

Bedankt voor de uitleg. Het is me inderdaad gelukt om de eerste regel op deze manier in te vullen, alleen kan ik de regel/ formule niet kopieren naar de regels eronder, waardoor ik toch 50 formules moet invoeren.

Doe ik iets fout en kan ik de formule toch kopieren? Of is daar een andere oplossing voor?

Nieuwe bijlage.
T.o.v. de vorige is op Blad1 nu een extra kolom toegevoegd (kolom A), die handmatig is ingevuld. Dit om er in de transponerenfunctie naar te kunnen verwijzen. Het zou ook kunnen zonder die hulpkolom, maar dat zou een erg lange formule opleveren, daarom heb ik voor deze oplossing gekozen.
- Selecteer in Blad1: B2:R2, je ziet dan de formule staan die ik daar reeds heb ingevoerd.
- Kopieer de formule in B2:R2 vanuit R2 met de vulgreep naar beneden t/m rij 6, dan zie je dat de formule ook voor de onderliggende rijen werkt.

Helemaal geweldig. Dit is precies wat ik zocht. Onzettend bedankt voor je hulp!

Beste Jacqueline,

het is niet gewenst om in te breken in de vraag van iemand anders.

heb je zelf een vraag, plaats die dan zelf in een nieuwe topic.

geef een korte en duidelijke omschrijving.

voeg eventueel een voorbeeldbestandje bij, ontdaan van gevoelige info.

geef dan ook even aan, welke antwoord je verwacht in welke cellen.

voor jouw probleem is vast wel een oplossing te bedenken.;)

Laatst bewerkt:
Ik snap inderdaad dat je niet mag inbreken, dacht dat ik dat niet had gedaan maar ik zie het nu pas, excuses

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan