• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens verslepen naar andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Excel kent in het werkblad geen drag event. Probeer het eens met deze code achter het werkblad:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Static cval As Variant
    If Target.Column = 1 Or Target.Column = 11 Then
        Cancel = True
        If ActiveCell.Value <> "" Then
            cval = ActiveCell.Value
            ActiveCell.Value = ""
        Else
            ActiveCell.Value = cval
        End If
    End If
End Sub

Dubbelklik in kolom K op een naam en dubbelklik daarna in een cel onder het gewenste team in kolom A. Of andersom om een naam uit een team te verwijderen en weer te plaatsen in kolom K.

Laatst bewerkt:
Ha! mooie code edmoor! :thumb:

Zitten wel wat haken en ogen aan.
Je moet niet 2x achter elkaar op een naam klikken.
Multi selectie gaat niet!

Tuurlijk, maar ik dacht dat het in de basis een aardig alternatief voor het slepen was :)

Vind het ook een tof alternatief. :D

Onder "BeforeRightClick" gaat het handmatig helemaal razendsnel. :cool:

Dat kan uiteraard ook :)

Eerlijk gezegd begrijp ik de reacties niet goed. Je kunt een cel (of een aantal cellen) gewoon verslepen, toch?
Selecteren en aan de rand trekken.
Alleen in een werkblad met formules is slepen vaak vragen om problemen, in het bijzonder #VERW! fouten.
Dus ik kan me indenken dat mensen hierom fel tégen slepen zijn, maar het kán wel.
Zelfs naar een ander tabblad: dan moet je de gegevens naar het tabje slepen en tegelijk even op Alt drukken.

Waarmee je helemaal gelijk hebt :D

Ja, zo voelde ik me ook even :P

Bedankt voor jullie reacties. Met de oplossing van Edmoor kom ik een stuk verder.:thumb:

Toch nog een aanvullende vraag. De inhoud van een cel in een kolom verplaatsen naar een andere cel in een andere kolom gaat prima, maar kan ik de inhoud ook verplaatsen naar cellen in verschillende kolommen?
Dus naam1 in naar een cel kolom B, naam2 naar een cel in kolom C en naam3 naar een cel in kolom D

Dan moet je in de code de kolomnummers erop aanpassen. Maar heb je ook gelezen wat MarcelBeug in #8 schreef?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan