• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens verticaal naar horizontaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viewable

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Hi,

Ik zag dat er meer Google sheet gerelateerde vragen zijn... dus denk dat het mag.

Ik heb een sheet (DATA) met 3 kolommen (Abbo, Year en Name) en rijen met gegevens. Voor het importeren naar Indesign moet ik de gegevens horizontaal krijgen.
Link sheet: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1lQfYZ9Z_z3cI74SLFoLwONfPNiwhI0V8V3-BHxbHra0/edit?usp=sharing

Nu heb ik deze formule:
Code:
=INDIRECT(ADDRESS((ROW()-1)*30-29+QUOTIENT(COLUMN()+1,2),2-MOD(COLUMN(),2),,,"DATA"))

Maar deze geeft een fout. Kan iemand mij helpen?

Waarom niet kopiëren en daarna plakken speciaal transponeren?

Hoi Ginger,

Ik heb straks gegevens 2500 mensen die ik moet verdelen over 80 rijen...
kan dat dan in één keer of moet je dat per rij doen?

Ik had je antwoord gegeven toen ik op m'n tablet bezig was. Nu even naar de pc gelopen om je bestandje te bekijken op Drive.
En daar verbaasde ik me toch wel héél erg over de wijze waarop je de data zou moeten aanbieden. Ik ken geen databases die data op zo'n niet logische wijze zouden verwerken en opslaan. Weet je dit dus héél zeker dat je het op de wijze van de regels 1 en 2 moet hebben? In dat geval wordt het een macro, maar dát werkt weer niet in Google Sheets. Heb je ook Excel?

Heb je ook Excel?

Werk momenteel op mijn Chromeboook maar de formule (in het Nederlands) heb ik wel werkend in een Excel bestand en werkt super. Zonder Macro's.

Indesign en Illustrator hebben een CVS bestand nodig waarbij alle variabele op één regel staan. Elke regel is een nieuw design export met de gegevens. Vandaar dat de gegevens door moeten lopen... Ziet er idd vreemd uit maar werkt super goed.

EDIT: ik krijg een parseerfout melding

Laatst bewerkt:
Ik heb even wat op Google gezocht op Indesign in combinatie met Tables. Maar daar zie ik niet de door jou opgegeven methodiek. De eis van Indesign om een tabel in te kunnen laden is dat die wordt aangeboden als .csv of als .txt bestand. Naar mijn idee moet je dus simpelweg je sheet DATA opslaan als een .txt document en klaar ben je....
OF ik heb het helemaal fout natuurlijk. ;)

En wáár krijg je die Parse fout?

En wáár krijg je die Parse fout?

Op een design staan, in dit geval, nml gegevens van 20 mensen. Dat exporteer ik middels een pdf. Dus uiteindelijk het ik het aantal mensen / 20 = pdf's. Die verwerk ik op gepersonaliseerde producten... per 20. Schiet lekker op ipv per stuk.
Parse fout heb ik opgelost. Google sheets wilde ; zien ipv ,. Had ik al een keer gewijzigd maar dus niet goed.

Nu het volgende :-/
De formule heb ik uit een Excel met 2 kolommen data... maar heb er nu dus 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan