• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens verzamelen en onder elkaar weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoldvdp

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Hey allemaal,

Heb een offerte bestel en facturatie systeem alleen nu heb ik de vraag:
Het is altijd verschillend hoeveel producten ik van sanitair bestel en hoeveel producten van tegels ik bestel en toch
wil ik alles netjes onderelkaar hebben op de factuur.
dus hoe kan ik de gegevens verzamelen die ik heb ingevult en op de factuur mooi laten zien?

dan de tweede vraag hoe kan ik alle nullen en N/B laten verdwijnen op de bestelbonnen?

bijlage was te groot denk ik
bestand te bekijken op:
http://www.badkameronderhoud.nl/excel/offertebestelsysteem.xls

Code:
Sub tst()
With Blad1
    .Range("A15:H" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Copy Blad5.[A45].End(xlUp).Offset(1)
    .Range("I6:P" & .Range("P38").End(xlUp).Row).Copy Blad5.[A45].End(xlUp).Offset(1)
End With
End Sub
Voor wat betreft de nullen en foutmeldingen kan je eventueel in dezelfde macro verwerken dat beide bestelbonnen automatisch ingevuld worden, zodat je de formules die de foutmeldingen veroorzaken kan verwijderen.

Beste arnoldvdp ;)

Wat betreft je tweede vraag:

Waarom gebruik je de formule SOM als het maar over 1 cel gaat.

Ipv =SOM(Offerte!A15) gebruik je de volgende formule:

=ALS(Offerte!A15="";"";Offerte!A15)

Nu ben je ook de #N/B kwijt.

Groetjes Danny. :thumb:

hey

beste helpers,

bedankt voor jullie reactie maar ik ben niet bekend met macro's kan iemand mss mijn bestand aanpassen
zodat ik het kan zien want zo lukt het me niet.

alvast bedankt
arnold

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan