• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens verzamelen uit ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobertEnglish

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2021
Beste leden,

Ik heb een excel formulier welke ik wil onderverdelen, vanwege de mogelijk verschuivingen, wil ik dit doen met ïmportrange" dit gebruikte ik altijd in google sheets.
Helaas werkt dit niet in excel.

Ik heb versie 365 mso (16.0.13801.20840) 64bits

Zie bijlage:
In blad "tafel indelingen" wil ik de gegevens uit blad "Alles" plaatsen. Als er in kolom 2 op blad "alles" een 1 staat dan wil ik die gegevens daar zien.
Dit geld ook voor tafel 2, 3 etc etc

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat doe?

Alvast hartelijk bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In B2:

Code:
=TRANSPONEREN(FILTER(Alles!$C$3:$C$200;Alles!$B$3:$B$200='Tafel indeling'!A2))

Dank je wel, graag wil ik kolom D ook vermeld hebben, dit is wel waar ik naar op zoek ben :)

Laat de gewenste uitkomsten eens zien in je vb bestandje

Ik zie zo snel even niet wat je als gewenste uitkomst wilt hebben. Alleen de formule staat er

Ik wil graag op blad "tafel indelingen" de naam en het getal wat in tabblad "alles" staat in Kolom D

Zo dan?

Code:
=TRANSPONEREN(FILTER(Alles!$C$3:$C$200&"-"&Alles!$D$3:$D$200;Alles!$B$3:$B$200=A2))

Ik snap helaas niet wat je bedoelt, een voorbeeldbestand met handmatig ingevulde antwoorden met hoe je het precies wilt hebben zou zeker helpen.

Gokje dan maar om de aantallen te berekenen per tafel

Code:
=SOM.ALS(Alles!$B$3:$B$200;A2;Alles!$D$3:$D$200)

Laatst bewerkt:
Als je de som formule in B2 zet en de filter formule in C2 ben je r ook. Zou blijft alles mooi dynamisch.
De 2 opzetjes die je nu voorstelt, werken de dynamische bereiken namelijk tegen.

Helder, hoe maak ik een som formule, ga ervan uit dat op tabblad "alles" de tafelnummers niet op volgorde staan zoals nu

Die heb ik je al gegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan