Gegevens via een form in HTML pagina plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lookielookies

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Ik ben een php beginner en ben op zoek naar de manier om bepaalde gegevens via een formulier in een HTML pagina te plaatsen.

Een voorbeeldje:

dit is info in de HTML pagina:

Code:
<table width="x" border="x" align="x" cellpadding="x" cellspacing="x">

Ik zoek dus een manier om via een soort formulier de 'x'en te laten vervangen door waarden, zodat in mijn HTML formulier dit verschijnt:

Code:
<table width="520" border="2" align="center" cellpadding="1" cellspacing="1">

Ik moet de 'x'en vervangen door een php tag, maar verder kom ik niet

Kan iemand me helpen?

Hoi,

Dus in het korrt eigenlijk gewoon een projectje :p, ik zal ff wat flansen, ik heb het niet op bugs of fouten gechecked or.

sql:
Code:
CREATE TABLE `table` (
  `width` varchar(20),
  `border` varchar(20),
  `align` varchar(20),
  `cellpadding` varchar(20),
  `cellspacing` varchar(20)
)ENGINE=MyISAM

INSERT INTO `table` ( `width` , `border` , `align` , `cellpadding` , `cellspacing` )
VALUES (
'520', '2', 'center', '1', '1'
);

PHP Gedeelte:
PHP:
<?php

mysql_connect('localhost', 'gebruiker', 'wachtwoord');
mysql_select_db('database');

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){

mysql_query("UPDATE table SET width='" . addslashes($_POST['width']) . "' , border='" . addslashes($_POST['border']) . "'  , align='" . addslashes($_POST['align']) . "' , cellpadding='" . addslashes($_POST['cellpad']) . "' , cellspacing='" . addslashes($_POST['cellspace']) . "'");
echo 'Table is succesvol geupdate.';

}else{

$tableSelect = mysql_query("SELECT * FROM table");
$tableFetch  = mysql_fetch_assoc($tableSelect);

echo '<form method="post">
Width: <input type="text" name="width" value="' . htmlentities($tableFetch['width']) . '" /><br />
Border: <input type="text" name="border" value="' . htmlentities($tableFetch['border']) . '" /><br />
Align: <input type="text" name="align" value="' . htmlentities($tableFetch['align']) . '" /><br />
Cellpadding: <input type="text" name="cellpad" value="' . htmlentities($tableFetch['cellpadding']) . '" /><br />
Cellspacing: <input type="text" name="cellspace" value="' . htmlentities($tableFetch['cellspacing']) . '" /><br />
<input type="submit" value="toevoegen" />
</form>';

}
?>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan