gegevens via formulier in tabel invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

klimmer

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Hallo,

Ik ben sinds kort begonnen met acces. Ik heb van deze applicatie al een PHP versie gemaakt. Het is een programma voor het beheer van abonnees en bezorgers.

Ik zou graag een tabel willen hebben waar alle veranderingen van de naw van de abonnees wordt vast gelegd.

Dus een formulier met de gegevens van de abo. Die kan je aanpassen, als je dan op een knop drukt moet hij de oude gegevens en de nieuwe gegevens in een tabel invoeren(als new record).

In PHP heb ik dit zo gedaan, maar in acces weet ik niet waar ik moet beginnen.

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen,
Klimmer

In Access is dat wel heel simpel, want een formulier is doorgaans gekoppeld aan een tabel via de eigenschap <Recordbron>. En dan werk je 'rechtstreeks op de data in de tabel.

Ja,

maar hij haalt de huidige gegevens uit een tabel "abonnees", en moet dan de oude en nieuwe gegevens in een tabel "mutaties"

Dat had je niet goed uitgelegd :) Dus begin nog eens opnieuw.... Je hebt een tabel met abonnee gegevens. En je wilt de mutaties daarop wegschrijven in een tabel mutaties? Dus a.h.w. een historietabel op basis van de abonnees tabel?

ja inderdaad!

hier zit een boolean kolom bij die aangeeft of de verandering is doorgegeven aan de bezorger. Voor het doorgeven zijn de oude gegevens natuurlijk nodig.

(naw bestaat natuurlijk uit meerdere kolommen)
ik heb dus een tabel abonnees:
abo_id, naw, wijk_id

en een tabel mutaties
mut_id, abo_id, doorgegeven(True/False), nieuw_naw, oud_naw.

mutaties.nieuw_naw is dan het zelfde als de abonnees.naw

Misschien heb je wat aan dit voorbeeldje; ik heb 'm zelf ooit eens gemaakt voor een adressenbestand waarin alle mutaties op personen moesten worden gelogd, dus het komt een heel eind in de buurt, schat ik zo...

Bijlagen

KIJK!! precies wat ik zocht!:thumb::thumb:

hartstikke bedankt!
ik kan nu weer even vooruit

Bedankt voor de moeite.
klimmer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan