Gegevens voorwaardelijk zichtbaar maken op een formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelledre

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Allen ik heb de volgende vraag.

Ik heb een database gemaakt op een mssqlserver 2013 free en maak via acces en odbc de connectie.
Nu heb ik bijvoorbeeld drie tabellen storingen, combinatoren en scharen.
In de tabel storingen vul ik alle storingen in als er een storing combinator of scharen is geweest vul ik nog aanvullende informatie in die dan in de tabel combinator of scharen terecht komt. In deze tabel wordt ook het storingsID weggeschreven zodat ik weet welke informatie bij welke storing hoort.
Het invullen gaat prima maar nu wil ik dus de storingen bekijken dat gaat ook prima, ik heb namelijk een selectie query gemaakt die alle gegevens bij elkaar raapt.
Maar nu als ik bijvoorbeeld een storing bekijkt die niets te maken heeft met de combinator zie toch de informatie (label en inhoud van de cel) maar alle op nul staan uiteraard. Graag ik zou ik zien dat deze verborgen is tenzij ik door stap naar een volgende record waar een combinator storing is bijvoorbeeld.
Moet ik nu elk veld bij voorbeeld een voorwaardelijk me.xxxx.visible = false aanmaken of kan je die aanvullende informatie ook op een subformulier zetten en die zichtbaar en onzichtbaar maken zo ja hoe?
Of zijn er andere oplossingen?

André

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je de informatie gescheiden opslaat, want als alle deelelementen één-op-één bij een storing horen, dan hoort dat in mijn ogen allemaal in dezelfde tabel (storing) thuis. Als één storing meerdere records oplevert in combinatoren en idem dito voor scharen, dan is een opsplitsing in tabellen wel noodzakelijk, maar zoals ik het lees denk ik: is allemaal één tabel.
Werk je tóch liever met gescheiden tabellen, dan zou ik met subformulieren werken; dat is een veel natuurlijkere aanpak voor losse tabellen. Ik zou die dan op een tabblad control zetten, zodat je de gegevens alleen maar ziet als je naar dat tabblad toeklikt. En dát doe je alleen als je daar wat te zoeken hebt, lijkt mij. Overigens gebruik ik regelmatig tabellen met velden waar niks in hoeft (en komt) te staan. Ik moet er niet aan denken dat ik die velden dan elke keer moet verbergen. Nog afgezien van de vraag of je formuiler er beter/rustiger van wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan