• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens weergeven wanneer het tussen de datum valt

Status
Niet open voor verdere reacties.

LodewijkG

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2012
Beste,

Ik wil graag gegevens selecteren die tussen een bepaalde datum vallen.

Bijvoorbeeld: Ik heb de volgende gegevens:

Begin datum (X): dd-mm-jjjj (01-01-2013)
Eind datum (Y) : dd-mm-jjjj (31-03-2013)

Naam Begindatum einddatum hoeveelheid
Piet 01-03-2013 31-03-2013 10
Jan 01-04-2013 02-04-2013 10

En ik wil graag een volgende soort formule:=ALS(datum tussen X en Y valt dan moet de hoeveelheid op 10 blijven staan maar als deze er buiten valt vervalt de hoeveelheid op 0)

Nu vind ik het niet erg als ik hiervoor een extra rij moet gebruiken. In deze schets zou Piet dan op 10 blijven staan maar Jan op 0. Daarmee kan ik namelijk de eenheid bekijken tussen een bepaalde datum.

Alvast bedankt!

Welke datum moet waar tussen vallen of moeten beide datums tussen een datumbereik vallen?

Post anders een voorbeeld.

De datum die bij de namen staan moeten tussen datum X & Y vallen, alle data daarbuiten moeten op 0 gesteld worden.

Dag Lodewijk,

Je hebt dan 2x ALS nodig: =IF(BegindatumPiet>Begindatum, IF(EinddatumPiet<Einddatum,10,0),0). Hierbij moeten dus alleen maar de cellen correct worden gezet: BegindatumPiet en EinddatumPiet zijn dus de cellen van Piet en BeginDatum en Einddatum kun je zelf in de formule zetten, of laten verwijzen naar een cel met die waarden (jij hebt bijvoorbeeld 01-01-2013 en 31-03-2013).
Deze formule geeft meteen de waarde 0 als de begindatum van de desbetreffende persoon lager ligt als de gestelde datum, als dit niet zo is komt de check voor de einddatum :)

Ik hoop dat je het zo snapt! Zorg wel dat de cellen waarnaar je verwijst op type Datum staan!

Vriendelijke groet,

Bart

p.s. waarschijnlijk moet je de seperator van mij veranderen in een ';' aangezien ik momenteel niet in Europa werk en dat de Europese standaard is :P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan