• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens weergeven zonder lege cellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter hevi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hevi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2020
Hallo,

Een vraag over Excel waar ik maar niet uitgeraak... Ik heb al diverse formules, index, ... geprobeerd maar het lukt niet.
Simpel uitgelegd:

in kolom A staan gegevens (tekst). Deze gegevens moeten zonder de lege rijen onder elkaar geplaatst worden in een ander tabblad.

vb.

A1: maatregel 1
A2:
A3:
...
A13: maatregel 2
...
A23: maatregel 3
...

Dit moet dan in een ander tabblad ingevoegd worden als volgt:
maatregel 1
maatregel 2
maatregel 3

Met welke functie valt dit op te lossen?

Welke versie van Excel heb je precies? Heb je de functie SORTEREN ter beschikking?

Welkom. Goed gebruik is een Excelvoorbeeldje bij een vraag te plaatsen. Voor deze keer heb ik overgetypt omdat het niet heel veel was.

In bijlage 2 opties, één betreft een matrixfunctie (d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter) en één voor Excel 365 met de functie FILTER.

Bijlagen

bedankt!

Het is adhv dit voorbeeld wel gelukt in mijn excelfile!

Enkel de 2e versie voor office 365 doet het niet in mijn eigen excelfile (ondanks dat ik ook office 365 heb hier) en in dit voorbeeld ook niet nadat ik nog wat regels tussenin toevoegde.
Maar de eerste versie doet het prima dus bedankt hiervoor!

Volgende x zal ik een excelfile toevoegen!

groeten

De functie FILTER is (nog) niet beschikbaar in elke versie van Excel 365...

Maar geeft niet, de andere werkt ook wel.

Bij Excel 365 is het ook niet nodig om 'm als matrixfunctie in te voeren (dus je hoeft niet af te sluiten met control+shift+enter).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan